ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ

Мета: вдосконалювати навички звукового аналізу слів, каліграфічного письма; розвивати усне мовлення учнів; виховувати охайність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Повідомлення теми та мети уроку

2. Мовні ігри

1) Гра “Ланцюжок”.

– Складіть ланцюжок із 10 слів, де кожне наступне слово розпочинається двома буквами попереднього. (Наприклад: тиша – шапка – калина…)

2) Гра “Хто як говорить?”.

Учитель демонструє малюнки різних тварин, птахів, комах, а учні відтворюють

звуки, які вони видають: жабка – ква-ква; комар – з-з; гуска – га-га; жук – ж-ж; курка – ко-ко; мишка – пі-пі тощо.

3. Повторення правил сидіння за партою під час письма

4. Закріплення навичок письма вивчених букв

Письмо великих букв Н, К, Б, В, Д.

5. Словникова робота

Кватирка, Київ.

III. РОБОТА ЗА “ПІСЛЯБУКВАРЕМ” (с. 43)

1. Підготовка руки до письма, виконання каліграфічних вправ

Завдання 1

– Напишіть каліграфічно:

Рр Рі ро ід од

Рід родина рідня

2. Пропедевтика

української мови

Завдання 2

– Прочитайте прислів’я і скажіть, як ви його розумієте?

– Назвіть букви, які позначають на письмі голосні звуки.

– Знайдіть і прочитайте слова, у яких звуків менше, ніж букв.

– Які бувають голосні? (Наголошені, ненаголошені.)

– Які бувають приголосні? (Тверді – м’які, глухі – дзвінкі, шиплячі.)

3. Виконання письмових вправ

Завдання 3

– Спишіть текст. Назвіть послідовно всі звуки і букви у виділеному слові. (Люблю)

– Порівняйте кількість букв і звуків у цьому слові.

Фізкультхвилинка

IV. ПОВТОРЕННЯ І ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мовленнєва діяльність

Завдання 4

– Прочитайте вірш.

– Назвіть звуки і букви у виділених словах.

– У якому слові букв більше, ніж звуків? Чому?

– У якому слові звуків більше, ніж букв? Чому?

– Прочитайте слова – звертання до мами.

– Складіть з ними речення.

– Розгляньте малюнок.

– Хто на ньому зображений?

– Із скількох осіб складається ця сім’я? Складіть речення.

2. Гра “Звуки – букви”

– Запишіть слова. Складіть з ними речення.

[з’ірка], [мороз], [зв’ір’і], [дн’іпро]

3. Складання та записування речень

– Зі слів кожного рядка складіть речення і запишіть його. Над словами поставте наголос.

1) ліс, у, весна, прийшла;

2) одяглися, у, дерева, вбрання, зелене;

3) над, бджоли, гудуть, квітами.

4. Письмо під диктовку слів, речень

Дерево, посуд, ведмеді, народ, садівник, смородина, Дніпро, Дмитро, Данило, лід, диван, родина, понеділок, листопад.

Одарка витирала посуд. Ледарів у нас нема. Дніпро – велика ріка.

V. ПІДСУМОК УРОКУ

– Чого навчалися на уроці?

– Які завдання сподобалися найбільше?




ЗВУКОВИЙ АНАЛІЗ СЛІВ