СТИЛІСТИЧНІ ЗАСОБИ ЛЕКСИКОЛОГІЇ І ФРАЗЕОЛОГІЇ
Урок № 30
УРОК РОЗВИТКУ КОМУНІКАТИВНИХ УМІНЬ № 11. КОНТРОЛЬНИЙ ПИСЬМОВИЙ ТВІР У ПУБЛІЦИСТИЧНОМУ СТИЛІ НА МОРАЛЬНО-ЕТИЧНУ ТЕМУ (СТАТТЯ В ГАЗЕТУ)
Мета: виявити рівень сформованості вмінь учнів самостійно створювати писемне висловлювання в публіцистичному стилі на морально-етичну тему; розвивати зв’язне мовлення, творчі здібності, мисленнєві процеси; виховувати прагнення до самопізнання і саморозвитку, емоційно-ціннісне ставлення до навколишнього.
Тип уроку: урок
ПЕРЕБІГ УРОКУ
І. Вступне слово вчителя
Життя і часу невгамовна плинність:
Народження – нестримний розквіт – тлінність…
У чому сенс життя? Його безцінність?
Що випадковість? Що закономірність?
(Н. Супруненко)
Що ж таке сенс життя? Чи задавалися ви колись питаннями про сенс життя, ваше призначення на землі?
У словнику подано таке тлумачення слова:
Сенс – найосновніше, найістотніше в кому-, чому-небудь; суть, сутність, зміст, головне, підоснова, ядро, смисл, єство, квінтесенція, раціональне зерно, сіль, толк.
У
Пригадайте ознаки публіцистичного стилю, особливості будови тексту (статті). Чи є тема “У чому полягає сенс життя” морально-етичною? Відповідь обгрунтуйте.
Під час написання твору можете скористатися поданими афоризмами й опорними словами.
Є тільки один шлях осягнення – діяти (П. Коельо).
Ви не можете нічого зробити з довжиною вашого життя, але ни можете щось зробити з його шириною і глибиною.
Хто не йде вперед, іде назад: стану нерухомості не існує (В. Белінський).
Того, хто бажає йти, доля веде, того, хто не бажає, тягне.
Щоб спланувати маршрут до мети, треба спочатку знати, де ти знаходишся.
Опорні слова: особистість, доля, життєвий успіх, саморозвиток, самовдосконалення, бажання, людські вчинки, моральні цінності.
II. Самостійне складання плану твору (складного)
III. Написання роботи на чернетці
IV. Редагування твору і переписування начисто
> Перевірте свою роботу за схемою “Вимоги до твору в 10 класі” і внесіть необхідні корективи:
V. Самостійна перевірка написаного
Метод рецензії
> Прорецензуй свій твір з позиції читача.
VI. Домашнє завдання (на вибір)
> Підготуйте виступ на тему “У чому сенс життя жінки/чоловіка?”
> Знайдіть у періодиці статтю про сенс життя, проаналізуйте її.
> Повторіть складні випадки правопису.