УРОК 14
Тема. Утворення й читання чотирицифрових чисел у межах двох тисяч
Мета: опрацювати утворення, називання й читання чотирицифрових чисел у межах 2 000; розвивати вміння пояснювати розв’язання задачі; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усної лічби, нумераційна таблиця.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
– Прочитати питання, яке підібрали до задачі № 105, і записати розв’язання задачі.
– Який вираз підійшов до розв’язання
2. Усні обчислення
Гра “Нанизай намистинки”
3. Обчислити письмово.
4. Розв’язати задачу.
190 учнів виїхали на екскурсію. У 5 менших автобусах сіли по 20 учнів, а решта розмістилась у більших автобусах, по 30 учнів у кожному. Скільки було більших автобусів?
5. Розв’язати задачу способом складання рівняння.
Сума трьох чисел 302. Перший доданок – найбільше трицифрове число, другий доданок – найменше двоцифрове число. Знайти третій доданок.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовчі
1) Завдання № 107, 108.
2) Прочитати вирази й обчислити їх.
2. Пояснення матеріалу за вправою № 109 Знайомство з нумераційною таблицею.
Тисяча | Сотні | Десятки | Одиниці |
Читання чисел в нумераційній таблиці.
3. Первинне закріплення: усне обчислення прикладів № 111
4. Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Обчислити добутки.
23 – 3, 15 – 4, 33 – 2, 2 – 42, 3 – 33, 4 – 24.
2. Колективне розв’язання задачі № 114
Учитель наголошує на тому, що потрібно дізнатись, скільки кілометрів проїхав велосипедист за 2 години.
Розв’язання
12 – 2 : 6 = 4 (км)
3. Самостійне розв’язання задачі № 113 (учням з високим рівнем знань вчитель пропонує розв’язати задачу виразом)
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 116, 117.