Predmety



УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ

Мета: провести роботу над помилками, допущеними у самостійній роботі; закріпити вивчений матеріал; удосконалювати вміння розв’язувати задачі на дві дії, обчислювальні навички; розвивати пам’ять, мислення; прищеплювати інтерес до точних наук.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 153, завдання 980; 981)

Завдання 980

На полиці стоять два піскові годинники, розраховані на 3 хв і 7 хв. Яйце потрібно покласти в окріп на 4 хв. Як можна це зробити за допомогою цих піскових годинників? (Перевернути одночасно обидва годинники, коли мине 3 хв, покласти в окріп яйця. Коли мине 7 хв, яйця дістати.)

Завдання 981

Колесо велосипеда має 10 спиць. Скільки проміжків між спицями? (10)

2. Аналіз самостійної роботи

3. Усна лічба

1) Гра “Мовчанка”.

 УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. РОЗВЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ

2) Порівняння виразів.

 УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. РОЗВЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ

4. Хвилинка каліграфії

– Випишіть числа, які діляться на 10:

21; 50; 37; 70; 40; 22; 60; 100; 30; 85; 80; 99; 90.

5. Математичний диктант

– Суму чисел 43 і 15 зменшити на 3.

– Різницю чисел 13 і 5 збільшити у 6 разів.

– Знайти половину числа 6.

– Яке число більше 7 у 3 рази?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми підготуємося до контрольної роботи.

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Розв’язування задач

1)


Учні посадили 2 ряди жовтих айстр, по 10 у кожному, а білих – у 2 рази менше. Скільки всього посадили айстр?

Після колективного ознайомлення зі змістом задачі складається план розв’язання задачі:

1) Скільки посадили жовтих айстр?

2) Скільки посадили білих айстр?

3) Скільки всього посадили айстр?

Сильніші учні, скориставшись планом, самостійно записують її розв’язання у зошити.

Решта учнів разом з учителем розглядають план розв’язання і визначають дії.

2) На одному боці вулиці побудували 9 будинків по 4 квартири, а на другому – 3 таких будинки. Скільки всього квартир побудували?

Учні розв’язують задачу двома способами.

1-й спосіб

1) 4 • 9 = 36 (кв.) – у 9 будинках;

2) 4 • 3 = 12 (кв.) – у 3 будинках;

3) 36 + 12 = 48 (кв.) – всього побудували.

2-й спосіб

1) 9 + 3 = 12 (буд.) – всього побудували;

2) 4 • 12 = 48 (кв.) – всього побудували.

Відповідь: 48 квартир побудували.

2. Обчислення значень виразів

 УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. РОЗВЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ

3. Гра “Добери число”

– Доберіть такі числа, щоб нерівності й рівність були правильними.

 УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. РОЗВЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ

4. Робота над задачею

Сторона рівностороннього трикутника дорівнює 8 см. Знайдіть сторону квадрата, периметр якого дорівнює периметру трикутника.

Фізкультхвилинка

5. Офтальмологічна пауза

6. Розв’язування логічних задач

1) Батькові 39 років, а синові – 14. Скільки років дочці, якщо через 16 років синові та дочці разом буде стільки ж років, скільки батькові? (14 + 16 = 30; 39 – 30 = 9)

2) Тарас вирізав 8 трикутників, а квадратів – на 3 більше. Юрко вирізав 2 трикутники, а квадратів – у 8 разів більше. Хто з хлопчиків вирізав більше фігур?

Розв’язання краще записати у вигляді таблиці.

Трикутників

Квадратів

Усього

Тарас

8

8 + 3 = 11

8 + 11 = 19

Юрко

2

2 • 8 = 16

2 + 16 = 18

Відповідь: Тарас вирізав більше фігур.

3) Розлучаючись, друзі обмінялися рукостисканнями і посмішками: кожен потиснув руку і посміхнувся кожному. Чого було більше – рукостискань або посмішок?

Відповідь: посмішок удвічі більше, ніж рукостискань.

V. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 153, завдання 982; 983.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...


УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ НЕСТАНДАРТНИХ ЗАДАЧ - Плани-конспекти уроків по математиці