Урок 28
В небі жайворонок в’ється
Мета уроку: збагачувати враження учнів щодо передачі в музиці образів живої природи. Підкреслити роль зображальних засобів в музиці про птахів. Розвивати здатність учнів тонко відчувати життя природи і розуміти засоби втілення її образів в мистецтві. Вдосконалювати навички виконавця і уважного слухача. Засобами мистецтва виховувати любов до природи, пізнавальний інтерес до народної творчості.
Очікувані результати: учні розуміють життєвий зміст музичних творів, мають уявлення про відтворення
Обладнання:
Тип уроку: комбінований; поглиблення теми, засвоєння нових знань.
Домінанти уроку:
– життя природи, відображене в музиці;
– зображальні засоби музики.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком _____,
Кількість присутніх на
Відсутніх _____.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класу під запис пташиних голосів.
2.2. Музичне привітання.
2.3. Розспівування. Українська народна пісня “Жайвір прилетів” або пісня А. Філіпенка “Соловейко”.
2.4. Розучування української народної пісні в обр. Я. Степового “Щебетала пташечка”.
2.5. Слухання “Пісні жайворонка” з “Дитячого альбому” П. І. Чайковського.
2.6. Узагальнення матеріалу уроку. Контрольні запитання.
2.7. Вихід із класу під звучання української народної пісні “Щебетала пташечка” (або на розсуд учителя).
СОЛОВЕЙКО
Вірші Г. Бойка
Музика А. Філіпенка
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Музичне привітання.
3.2. Розспівування.
3.3. Повторення матеріалу попереднього уроку.
3.4. Виконання в русі вивчених веснянок.
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна бесіда.
Повернення птахів до рідного краю – одна з ознак весняного пробудження природи. Народні пісні й композиторські твори знайомлять нас із життям природи. У цьому полягає життєвий зміст музики.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Бесіда з учнями за темою уроку.
5.2. Розучування української народної пісні “Щебетала пташечка”.
5.3. Слухання “Пісні жайворонка” з “Дитячого альбому” П. Чайковського. Визначення особливостей музики.
Порада вчителю.
Доречно використання тематичних карток з гри “Музичне лото” – “Музичні інструменти” і “Засоби музичної виразності”.
6. Узагальнення та закріплення знань
– З якою музикою познайомилися учні?
– Звучання якого музичного інструменту передає радісні пташині трелі?
– Який настрій передає музика?
– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Композитори розповідають про весну і птахів світлою, дзвінкою й радісною музикою, яка якнайкраще передає світлі весняні настрої.
8. Домашнє завдання
Слухати музику.