Урок 25.
Весняні мотиви в музиці
Мета уроку: продовжити знайомити учнів із творами українських композиторів про весну. На прикладі кантати Л. Дичко “Чотири пори року” ознайомити школярів із жанром кантати, пояснити його особливості. Розвивати вокально-хорові і слухацькі навички учнів, творчу уяву. Виховувати мислячу й чуйну особистість, любов до музики.
Очікувані результати: учні пояснюють ознаки хорового жанру кантати, спостерігають за звучанням українських веснянок в хорі “Весна” з кантати Л. Дичко, виконують в русі
Обладнання: _________________________________________
Тип уроку: комбінований, поглиблення теми.
Домінанти уроку:
– кантата;
– хорові жанри.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком ___,
Кількість присутніх на уроці ___,
Відсутніх ___.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класу під мелодію української народної пісні “Ой лопнув обруч”.
2.2. Розспівування.
2.3. Виконання в русі вивчених веснянок.
2.4. Ознайомлення з українськими веснянками “Благослови, мати” (1-й куплет) і “Вийди, вийди, Іванку” (1-й куплет).
2.5. Бесіда за темою уроку.
2.6. Слухання хору “Весна” з кантати Л. Дичко “Чотири пори року”.
2.7. Виконання пісні Б. Фільц “Скоро сонечко пригріє”.
2.8. Ознайомлення з українською народною піснею-грою “Гей ви, дітки чорнобриві”. Виконання в русі. Музикування.
2.9. Узагальнення матеріалу.
2.10. Вихід із класу під мелодію української народної пісні “Гей ви, дітки чорнобриві” (або за вибором учителя).
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Повторення матеріалу попередніх уроків.
3.2. Розспівування. А. Житкевич. “Ой весно, весно” (1-й куплет).
3.3. Виконання в русі вивчених веснянок.
3.4. Виконання пісні “Скоро сонечко пригріє” (муз. Б. Фільц).
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна бесіда з учнями.
Учні вже познайомилися з музично-театральними і симфонічними жанрами. Сьогодні пісні (веснянки) приведуть нас до нової “музичної країни” – Кантати. Учні познайомляться з особливостями цього хорового жанру на прикладі твору українського композитора Лесі Дичко. Це збагатить уявлення учнів про жанрове розмаїття музичного мистецтва, багатство його виразних можливостей.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Бесіда за темою уроку.
5.2. Ознайомлення з українськими веснянками “Благослови, мати” (1-й куплет) і “Вийди, вийди, Іванку” (1-й куплет).
5.3. Слухання хору “Весна” з кантати Л. Дичко “Чотири пори року”.
5.4. Ознайомлення з українською піснею-грою “Гей ви, дітки чорнобриві”. Виконання в русі. Музикування.
6. Узагальнення та закріплення знань
6.1. З яким хоровим жанром познайомилися учні?
6.2. Які особливості кантати?
6.3. Чим хорова музика відрізняється від симфонічної?
Отже, учні познайомилися з кантатою – музичним твором для хору і солістів-співаків, який складається з кількох частин. У кожного музичного жанру є свої особливості.
6.4. За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Цікава подорож “музичними країнами” добігає кінця. За цей час учні дізналися багато нового і цікавого про музику, стали краще її розуміти.
8. Вихід із класу
Під мелодію української народної пісні “Гей ви, дітки чорнобриві” (або за вибором учителя).