5 КЛАС
Тема 4. Музика та візуальні образи
Урок 32
Тема уроку. Восьма з крапкою, спів вправи. Робота над піснею “Квіточка і метелик”. Слухання музики. Ю. Щуровський. “Маленька українська симфонія”
Мета уроку: закріпити з дітьми крапку біля різних тривалостей.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітофон, фортепіано, аудіо-запис.
Хід уроку
I. Організація класу
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми.
II. Активізація опорних знань учнів.
– Що робить крапка біля ноти?
– Який
– Якщо
А як буде тривати
будемо називати тій те
Проплескавши музичну вправу, назвати склади:
– А тепер, рахуючи на 1і 2і.
– Просольфеджуєм вправу.
Роботу над піснею “Квіточка і метелик” варто продовжити, вивчаючи усі куплети. Працюючи над чистотою інтонування, спів без крику, лагідно, ніжно. Складаємо динамічний план виконання пісні. Бажаючих
V. Слухання музики.
– Сьогодні, діти, ми послухаємо з вами “Закарпатську картину” українського композитора Юрія Щуровського.
– Який твір ми слухали уже цього композитора?
(“Після перегляду Куїнджі”).
– Як ви зрозуміли, що у творі ви почуєте своєрідний карпатський колорит. А якими музичними засобами виразності скористався композитор, то про це ви повинні мені після слухання твору розповісти. Сьогодні ви почуєте III частину, яка має назву “Маленька українська симфонія”, яка написана для інструменту, що має назву най.
А тепер погляньте на репродукцію картини “Верховина”, створеної художником Йосипом Бокшаєм, де зобразив пейзаж карпатського краю – мальовничі гори, які зливаються з небом. Дивлячись на картину, ми чуємо чисте свіже повітря, спокій. Але чи так само звучить музика Юрія Щуровського? Порівняйте цих два твори і скажіть:
– Чи доповнюють вони один одного?
– Що є в музиці таке, чого ми не можемо побачити на картині?
VI. Підсумок уроку.