Урок 30. ЯК ДОСЯГТИ МЕТИ
Мета: формувати в учнів уявлення про мету, досягнення мети; розкрити алгоритм досягнення мети; підготувати школярів до виконання проекту “Моя мета”; розвивати прагнення до досягнення поставленої мети; виховувати відповідальність, організованість, дисциплінованість.
Обладнання: аркуші, на яких записано слова (для складання визначення слова “воля”), картки з незакінченими реченнями.
Попередня робота.
– Підготувати аркуші із записом слів для складання визначення слова “воля” для
– На дошці записати слова – ознаки вольових якостей.
– Підготувати картки з незакінченими реченнями для роботи в парах.
Ключові поняття: мета, вибір мети, досягнення мети.
Хід уроку
І. Повторення вивченого.
1. Гра “Хто швидше?”.
Учні об’єднуються у 2-3 команди. Кожній команді вчитель роздає аркуші зі словами (на одному аркуші – одне слово).
Кожна команда повинна скласти визначення слова “воля”. Перемагає команда, яка швидко і правильно виконає завдання.
(Воля – це свідоме керування людини своєю поведінкою
2. Колективна робота.
– Доберіть слова з протилежною якістю і поясніть їхнє значення.
На дошці записано слова.
Ініціативний –
Цілеспрямований –
Самостійний –
Рішучий –
Витриманий –
Наполегливий –
3. Перевірка домашнього завдання.
Завдання 5 на с. 144 підручника.
– Розкажіть, які вольові якості вам слід розвивати.
II. Повідомлення теми уроку.
– Сьогодні на уроці ми поговоримо про те, як обрати і досягти поставленої мети.
III. Актуалізація опорних знань.
Учитель проводить бесіду про мету, її досягнення.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Бесіда.
– Що таке мета? (Мета – це те, до чого хтось прагне, чого хоче досягти).
– Чи маєте ви якусь мету?
– Що ви робите для того, щоб її досягти?
– Чи важко (легко) вам це дається?
– Хто вам допомагає у досягненні мети?
– Чи була у вас мета, яку ви вже досягли?
– Як ви досягли мети?
2. Розповідь учителя щодо досягнення мети.
– Як досягти мети? Слід правильно сформулювати свою мету. Тільки чітке формулювання і розуміння того, що ви хочете, допоможе зробити перший крок до мети. Невизначеність і сумніви не приведуть до мети. Тому, щоб рухатися далі, визначте і ретельно обміркуйте свою мету, адже вона має бути реальною і досяжною.
Шлях досягнення мети потрібно розбити на певні етапи (кроки), які мають бути виконані. Уявіть їхню послідовність. Складіть план дій. Оберіть помічників: подумайте, із чим ви впораєтеся самі, а в чому знадобиться допомога інших людей.
Наприклад, ви поставили мету стати спортсменом (спортсменкою). Перш ніж розпочати здійснювати план дій, потрібно порадитися з батьками, лікарями і тренерами, який вид спорту вам підійде найбільше (враховуючи стан здоров’я, ваші здібності, можливості, бажання тощо). Це і буде першим етапом. Другий етап – обрати спортивну секцію (за видом спорту і зручним місцезнаходженням). Третій етап – скласти розклад занять у секції. Четвертий – скласти розклад занять для самостійних тренувань удома, щоб підвищити фізичний рівень. П’ятий етап – обрати помічників для досягнення мети. (Наприклад, старший брат, сестричка, тато чи мама будуть допомагати вам тренуватися вдома). Шостий – щодня занотовуйте в записник свої результати. Час від часу оцінюйте і порівнюйте їх. Якщо вони позитивні, рухайтеся далі. Якщо щось не виходить, подумайте, чому так сталося. Порадьтеся з помічниками, яких ви обрали. За потреби змініть план дій, але не зупиняйтеся. Вірте у свої сили та успіх.
3. Фізкультхвилинка. (За вибором учителя).
4. Робота за підручником на с. 145-147.
Опрацювання тексту і бесіда за малюнками.
V. Закріплення матеріалу.
1. Робота за підручником на с. 147.
Відповіді на запитання і виконання завдань 1-3.
2. Робота в зошиті на с. 56, 57.
– Розгадування ребуса і запис відповіді (завдання 1).
– Самостійне виконання завдання 2 з подальшою перевіркою.
– Обговорення і виконання завдань 3, 4 з подальшою перевіркою.
3. Робота в парах.
Роздати парам картки з незакінченими реченнями.
– Прочитайте незакінчені речення й оберіть, що потрібно для здійснення мети.
1) Щоб навчитися плавати, потрібно…
А) мати вдома басейн;
Б) записатися в басейн і ходити тренуватися, поки не навчишся;
В) дивитися змагання з плавання по телевізору.
2) Щоб навчитися готувати, потрібно…
А) купити книжку з приготування їжі;
Б) пробувати самим готувати;
В) готувати разом з дорослими.
4. Пояснення прислів’їв.
1) Під лежачий камінь вода не тече.
2) Всяке діло кінцем добре.
3) Добрий початок – половина справи.
4) Є терпіння – буде й уміння.
5. Вправа “Мозковий штурм”.
– Назвіть риси характеру, які потрібні для досягнення мети.
Учні по черзі називають.
VI. Підсумок уроку.
– Що таке мета?
– Як досягти мети?
– Чи є у вас якась мета? Що потрібно для її досягнення?
Завдання: виконайте завдання 5 на с. 57 зошита (практична робота на с. 147 підручника).