РІДНИЙ КРАЙ
УРОК 47 Які культурні рослини вирощують у рідному краї?
Тема. Які культурні рослини вирощують у рідному краї?
Мета: ознайомити з культурними рослинами ріДного краю, вчити називати їх; розвивати вміння виділяти головне у навчальному матеріалі; виховувати повагу до хліба.
ХІД УРОКУ
I. Організаційний момент
II. Повідомлення теми і мети уроку
– Розгляньте малюнки (огірок, соняшник, вишня, смородина).
– Чим схожі всі ці рослини? (їх посадила і виростила людина.)
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся,
III. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1. Робота за підручником (с. 1 06-10 7)
– Пригадайте: які умови необхідні для вирощування рослин?
– Розгляньте фото на с. 106 угорі.
– Які рослини зростають у вашому краї?
– Чи знаєте ви, які рослини вирощують на полях, на городах, у садках вашої місцевості? Скористайтеся довідковим бюро у підручнику.
– Поміркуйте: чи всім культурним рослинам потрібна однакова кількість сонячного світла і тепла, а також води?
– Розгляньте фото на с. 106 унизу.
– Що на них зображено?
–
– Чи знаєте ви, які зернові рослини вирощують на полях у вашій місцевості?
– Чи знаєте ви, які ще страви готують з пшениці?
– Як ви ставитеся до хліба?
– Пшеницю і жито, із яких виготовляють хліб, вирощують у всіх куточках України. Хліб – символ життя. А пишний коровай – це ознака гостинності, злагоди та дружби.
– Розгляньте фото на с. 107.
– Що вирощують у вашому краї?
– Що вирощують на Поліссі?
– Що вирощують у Центральній Україні?
– Що вирощують на Закарпатті?
– Що вирощують у степовій Україні?
– Що вирощують у Криму?
– За якими ознаками ви впізнали кукурудзу?
– Які плодово-ягідні рослини вирощують у садах вашої місцевості?
Завдання для друга природи рідного краю
– Розкажіть, як пшеничне зерно перетворилося на хліб у вас на столі.
2. Фізкультхвилинка
IV. Узагальнення й систематизація отриманих знань
1. Робота в парах. Гра “Знайди пару”
– До кожного слова першого стовпчика доберіть пару з другого стовпчика і з’єднайте стрілкою. Поясніть свій вибір.
Цибуля льон
Груша жито
Пшениця картопля
Бавовна слива
Піон нарцис
– Де люди можуть вирощувати всі ці культурні рослини? (У саду, в городі, в полі)
– Яку першу пару ви знайшли? (Цибуля – картопля)
– Що це? Де їх вирощують? Як називаються ці рослини? Наведіть свої приклади овочевих рослин.
– Друга пара: груша – слива.
– А це що? Де вони ростуть? Як називаються ці рослини? Наведіть свої приклади плодово-ягідних рослин.
– Третя пара: пшениця – жито.
– Де вирощують ці рослини?
– Щодня ви їсте хліб. Його печуть з борошна, а борошно отримують із зерен пшениці, іржі, ячменю, вівса. Як вони називаються?
– Четверта пара: бавовна – льон.
– Хто знає, що це за рослини?
– І остання, п’ята пара: піон – нарцис.
– Що це? Для чого їх вирощують?
2. Гра “Потрібно – не потрібно”
Учитель каже: “Я хочу посадити овочі на городі. Картопля потрібна?”. Діти відповідають: “Потрібна”. Учитель називає овочеві та фруктові рослини. Коли закінчили “висаджувати” овочі на городі, гра триває – “саджають” фрукти (ягоди) в саду. Учитель під час називання фруктів називає також овочі. Перемагає учень, який жодного разу не припустився помилок.
V. Підсумок уроку
– Які рослини називають культурними? Наведіть приклади культурних рослин.
– Для чого людина їх вирощує?
– Що вирощують у вашому краї?