ДЕ МОЖНА ГРАТИСЯ, А ДЕ

Мета: обговорити з учнями, які небезпечні місця є у мікрорайоні школи; формувати у школярів уміння обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не загрожує життю і здоров’ю; допомогти засвоїти загальні правила безпечної поведінки дітей надворі; вчити відмовлятися позичати свої речі (велосипед, мобільний телефон) незнайомим і малознайомим людям; виховувати обережність, обачливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Де можна переходити залізничну колію?

– Розкажіть правила

переходу через залізничні переїзди.

– Чому гратися на залізниці небезпечно?

– Пригадайте казку К. Чуковського “Бармалей”. Чому із дітьми сталося нещастя?

– Дітям важливо вміти обирати безпечні місця для відпочинку та гри, де ніщо не загрожує життю і здоров’ю.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Саме про безпеку надворі ми сьогодні й поговоримо.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Повідомлення вчителя

– Ви дорослішаєте, і батьки відпускають вас самих гуляти все далі й далі від дому. Але пам’ятайте: дорослі завжди повинні знати, де ви гуляєте і коли повернетеся.

2.

Робота за підручником (с. 102-104)

– Яке місце для гри є найзручнішим у місті?

– Де на дитячому ігровому майданчику слід бути особливо обережними?

– Розгляньте фотографії на с. 102. Де можна пограти в рухливі ігри, футбол, бадмінтон?

– Де можна гратися у селі?

– Розгляньте малюнки на с. 103. Як поводитися з незнайомими людьми? Які поради допоможуть уникнути небезпеки?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Робота в групах

– Об’єднайтесь у чотири групи: “Велосипед”, “Самокат”, “Мобільний телефон”, “Скейт”.

Розіграйте сценки, як можна відмовити малознайомим дітям у проханні позичити ваші речі.

2. Вправа “Мозковий штурм”

– Добре, якщо біля твого будинку є ігровий чи спортивний майданчик, тихий сквер або парк. Але поряд може бути чимало місць, небезпечних для ігор і розваг. Це дороги, якими мчать автомобілі; будівельні майданчики і напівзруйновані будівлі, що приховують безліч небезпек; трансформаторні будки та електричні підстанції, біля яких може уразити електричним струмом.

– Поміркуйте, де біля вашого будинку безпечно гуляти, а де – небезпечно.

Запам’ятайте! Обирайте безпечні місця для ігор та розваг.

3. Розгадування ребусів (с. 104)

4. Тест “Так чи ні?”

1) Ігри у піжмурки можна проводити:

О між будинками;

О У покинутих будинках та новобудовах;

О на деревах;

О біля трансформаторних будок і щитових.

2) Профілактикою пограбувань є такі дії:

О носити із собою коштовні речі;

О не носити ключ так, щоб його було видно;

О не ховати ключ під килимком перед дверима;

О не називати свою адресу незнайомим;

О не приводити додому незнайомих.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

– Які місця для ігор і розваг ви обираєте на вулиці?

– Які місця для ігор і розваг ви не обираєте на вулиці? Чому?

– Розкажіть, чи є біля школи небезпечні місця для ігор.

– Обговоріть з членами родини небезпечні місця для розваг біля вашого будинку.

– Якщо ви потрапили у біду, до кого будете звертатися по допомогу?

– Розкажіть про ці правила вдома.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ДЕ МОЖНА ГРАТИСЯ, А ДЕ - Плани-конспекти уроків по валеології


ДЕ МОЖНА ГРАТИСЯ, А ДЕ