Диференціація цін

Диференціація цін – встановлення цін на товари з урахуванням об’єктивних умов виробництва, а отже, суспільно необхідних витрат, а також співвідношення між попитом і пропозицією. За наявності регульованого ринку відбувається певне організоване групування умов виробництва, для кожної групи встановлюються властиві їм ціни, які визначаються як середньозважені витрати праці підприємств цієї групи. Тому реалізація продукції за такими цінами краще забезпечує еквівалентний обмін товарами. В СРСР Д. ц. здійснювалась залежно від об’єктивних умов виробництва, диференціювалися роздрібні ціни на товари народного споживання у формі т. зв. поясних роздрібних цін з урахуванням дотацій держави на сільськогосподарську продукцію. У процесі формування економічної системи капіталізму в Україні і підпорядкування суспільного виробництва стихії ринку була зруйнована раціональна Д. ц., що стало однією з причин поглиблення економічної кризи.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Диференціація цін - Економічний словник


Диференціація цін