УРОК 120
Тема. Ділення багатоцифрових чисел на трицифрове
Мета: ознайомити учнів з діленням багатоцифрових чисел на трицифрове; опрацювати задачу на зустрічний рух; формувати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для усної лічби, предметні малюнки, схеми задач.
ХІД УРОКУ
I. Аналіз контрольної роботи
II. Вивчення нового матеріалу
1. Вступна бесіда
Гра “Яка ракета швидша?”
– Я отримала телеграму, в якій нашої допомоги просять жителі однієї з планет космосу. Наша задача – звільнити їх від загарбників.
2. Обчислення блок-схеми
– Щоб дізнатись, куди ми полетимо, ми маємо розв’язати блок-схему.
Сиріус – 8
Полярна зірка – 12
Вега – 3
– Отже, летимо на Сиріус. Будьте обережні, в космосі є космічні пірати. До старту залишилось 5, 4, 3, 2, 1, 0 хвилин. Старт!
Поки триває політ, зробимо космічну підготовку.
3. Підготовча робота
– Обчислити: 600 : 300, 6 400 : 800, 8 100 : 900, 5 600 : 100.
– Чому під час ділення спочатку ділимо
– Вправа № 971 (розв’язати усно).
– Робота в групах за вправою № 972. Вивчення групами ділення на трицифрове число.
– З нами летить Веселий Робік, він буде допомагати у польоті. Щоб корабель не мав перешкод, вивчимо самостійно нову тему.
4. Первинне закріплення за вправою № 973 (розв’язання одного прикладу на дошці з поясненням, двох – самостійно групами)
5. Задачі з комп’ютера
– У космосі йде космічний дощ. Захистимо нашу ракету від нього. Нам факсом надійшли задачі. Розв’яжемо їх.
– Відстань від Землі до Сонця 1 500 000 000 км. Скільки часу йде на Землю сонячний промінь, якщо його швидкість 300 000 км/с?
– Земля навколо Сонця рухається зі швидкістю 30 км/с. Який шлях вона зробить за 1 хвилину?
6. Обчислення прикладу
– Перед нами – велика зірка. Дізнайтесь, як вона називається, розв’яжіть приклад.
7. Складання й розв’язання задачі № 974
– Зірка, до якої летимо, взята у полон космічними піратами. Потрібно її очистити від них.
8. Розв’язання задачі № 975
9. Розв’язання задачі за коротким записом
– Зірку ми звільнили, зараз вийдемо у відкритий космос і закріпимо прапорець на знак того, що ми тут були. Розв’яжемо задачу з логічним навантаженням.
Як можна розфарбувати три зірки так, щоб дві з них були одного кольору, а дві – різного? (Дві зірки одного кольору, одну – другого.)
– Всі завдання ми виконали, повертаємось додому.
III. Підсумки уроку
IV. Домашнє завдання
№ 976, 877.
УРОК 121
Учитель відпрацьовує з учнями навички ділення багатоцифрових чисел на трицифрове за вправами № 978-985.