Розв’язування текстових задач на відсотки

Урок № 4 7

Тема. Розв’язування текстових задач на відсотки

Мета: систематизувати знання учнів про види задач на відсотки та доповнити їх алгоритмом розв’язування таких типів складанням пропорцій.

Тип уроку: застосування знань, вмінь та навичок.

Хід уроку

І. Перевірка домашнього завдання

@ Для перевірки засвоєння матеріалу попередніх уроків та, можливо, корекції знань, виконуємо самостійну роботу.

Варіант 1

1. У селищі 224 будинки: 84 двоповерхових, а решта –

одноповерхових. Скільки відсотків усіх будинків складають одноповерхові?

2. Ціна товару підвищилась з 200 грн до 230 грн. На скільки відсотків підвищилась ціна товару?

Варіант 2

1. Банка з варенням коштує 7,2 грн. Скільки відсотків становить вартість варення від вартості банки з варенням, якщо порожня банка коштує 75 копійок?

2. Ціна товару підвищилась з 52 грн до 53,3 грн. На скільки відсотків підвищилась ціна товару?

II. Актуалізація опорних знань

Усні вправи

1. Виразіть

відсотки десятковим дробом: 6%; 15%; 0,6%; 1,5%; 135%; 3 Розвязування текстових задач на відсотки%.

2. Знайдіть:

А) 20 % від 40 грн; б) число, якщо 20 % його становлять 40 грн; в) скільки відсотків становить 20 грн від 40 грн?

3. Обчисліть:

 Розвязування текстових задач на відсотки

 Розвязування текстових задач на відсотки

 Розвязування текстових задач на відсотки

4. Виразіть у відсотках числа: 0,15; 0,2;  Розвязування текстових задач на відсотки;  Розвязування текстових задач на відсотки;  Розвязування текстових задач на відсотки; 1; 3.

5. При яких значеннях змінної х правильна рівність: а) 5 : х = 2 : 4; б)  Розвязування текстових задач на відсотки :  Розвязування текстових задач на відсотки = х : 3; в) 0,5 : 0,6 = 1,5 : х?

III. Систематизація знань

@ Основна мета уроку: повторити і систематизувати знання учнів про типи та вивчені способи розв’язування задач на відсотки, а також розглянути можливість використовувати складання пропорцій для розв’язування задач на відсотки. Тому ретельно розбираємо матеріал уроку. Найголовніше, щоб по закінченні учні усвідомили, що будь-яку задачу на відсотки можна розв’язувати будь-яким з трьох способів:

– за означенням відсотка;

– зведенням до розв’язування задач на дроби;

– складанням пропорції.

IV. Відпрацювання навичок

@ Щоб домогтися від учнів оволодіння всіма трьома способами розв’язування задач та з метою пожвавлення їх діяльності, можна цю частину роботи провести у формі турніру. Запропонувати розв’язування по черзі різними способами: наприклад: розподіляємо клас на три групи (3 ряди, учнів): першу задачу розв’язує перший ряд за означенням відсотка; другий – зведенням до розв’язування задач на дроби; третій – складанням пропорції. До наступної задачі – перший ряд складає пропорцію; другий – за означенням відсотка; третій – зводить задачу до задачі надроби і т. ін. Головне, за чим слід стежити:

1) якомога більше учнів залучити до роботи;

2) під час розв’язування задач різними способами повторювати відповідні алгоритми (готуємось до тематичної контрольної роботи).

Додатково

Цукровий сироп складається з 11 частин води і 3 частин цукру. Скільки цукру треба взяти, щоб дістати 280 кг сиропу?

V. Підсумки уроку

Задача. Сплав містить 11 % міді. Скільки міді міститься у 370 кг такого сплаву? Як розв’язати цю задачу?

1) За означенням відсотка;

2) зведенням до задачі на дроби;

3) складанням пропорції.

VI. Домашнє завдання

1. Знайдіть: а) 64% від числа 7,5; б) 2,5% від числа  Розвязування текстових задач на відсотки.

2. Знайдіть число, якщо: а) 48 % його дорівнює 16,8; б) 15% його дорівнює 4 Розвязування текстових задач на відсотки.

3. Коли з цистерни відлили 4,5 т бензину, у ній залишилося 85 % початкової маси бензину. Скільки тонн бензину було в цистерні спочатку?

4. Поділіть число 525 на три частини у відношенні 5 : 7 : 9.

5. Знайдіть значення виразу: а) 9,396 : 2,7 – 5,6 – 0,2; б) 0,42 +  Розвязування текстових задач на відсотки : 0,0128.




Розв’язування текстових задач на відсотки