Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь (№№ 996-1003)

Тема. Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь (№№ 996-1003).

Мета. Закріплювати вміння учнів ділити трицифрові числа на двоцифрові, розв’язувати рівняння, задачі; розвивати математичне мовлення.

Обладнання. Таблиця усних обчислень (№ 67); картки для опитування; схеми задач.

Зміст уроку

І. Контроль, корекція і закріплення знань.

1. Перевірка домашнього завдання.

А) Вписати в подану схему розв’язання задачі відповідні числа (№ 994).

Зачитати відповідь.

 Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розвязування рівнянь (№№ 996 1003)

(Розв’язання:

(660 – 36 • 10) : 60 = 5 (м).)

(Відповідь: 5 мішків моркви.)

Б) Із завдання № 995 зачитати відповіді в порядку спадання.

(Відповідь: 32 (ост. 3); 27 (ост. 5); 26 (ост.6).)

2. Усні обчислення.

А) Завдання № 996.

Б) Робота з таблицею № 67.

В) Задача.

За перший день туристи пройшли 20 км, за другий –  Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розвязування рівнянь (№№ 996 1003) того, що за перший, за третій –  Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розвязування рівнянь (№№ 996 1003) того, що пройшли за другий, а за четвертин –  Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розвязування рівнянь (№№ 996 1003) того, що за третій. Скільки кілометрів туристи пройшли за четвертий день? (5 км)

3. Завдання для опитування (за вибором учня).

Картка № 1

1) Із пункту

А виїхав велосипедист зі швидкістю 12 км/год. Через 3 год з цього ж пункту у протилежному напрямку виїхав автобус зі швидкістю 72 км/год. Через скільки годин відстань між автобусом і велосипедистом буде 204 км?

(Відповідь: через 2 години.)

2) 1678 • 508 (= 852 424)

Картка № 2

1) Один вертоліт пролетів 700 км, а другий – 420 км. Перший вертоліт був у польоті на 2 год довше, ніж другий. Скільки годин був у польоті кожний вертоліт, якщо їхні швидкості однакові?

Вказівка. Перший вертоліт пролетів більше (на скільки більше?), бо був у польоті на 2 год довше. (Відповідь: 5 год, 3 год.)

2) 1324 • 603 (= 798 372)

Фізкультхвилинка.

II. Розвиток математичних знань.

1. Робота над задачами.

А) Задача.

З кожного із 14 га зібрали по 38 ц зерна кукурудзи, а з 6 га – по 48 ц. Знайди середню урожайність кукурудзи.

Середня врожайність це середня маса кукурудзи, зібраної з 1 га.

Якщо по 38 ц збирали з 14 га, то 38 ц виступає доданком 14 разів. Якщо по 48 ц збирали з 6 га, то 48 ц має бути доданком 6 разів, тобто:

 Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розвязування рівнянь (№№ 996 1003)

Порівняйте це розв’язання виразом з розв’язанням діями, поданим у підручнику до задачі № 1000.

Б) Задача № 1001 (учні розв’язують самостійно діями або виразом після детального її аналізу).

((108 + 12) : (12 + 6) = 180 : 18 = 10 (ц).)

2. Складання й обчислення значень виразів (№ 997 (2)).

806 + 806 : 31 = 832

3. Самостійне розв’язування рівнянь (№ 998).

(х = 36; х = 46; х = 4.)

III. Підсумок уроку.

(18 • 2 + 4) : 5 • 10 (= 80)

(170 + 13 • 10) : 3 : 50 (= 2)

– Як знайти середню швидкість автомобіля? (Потрібно всю відстань, яку пройшов автомобіль, поділити на весь час, за який ця відстань була пройдена.)

– Як знайти середню врожайність пшениці? (Потрібно масу пшениці, зібраної з усього поля, поділити на площу цього поля.)

IV. Домашнє завдання.

№№ 1002, 1003 (с. 158).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,50 out of 5)


Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь (№№ 996-1003) - Плани-конспекти уроків по математиці


Ділення трицифрових чисел на двоцифрові. Розв’язування рівнянь (№№ 996-1003)