ДОДАТОК. КАЛЕНДАРНЕ ПЛАНУВАННЯ
№ з/п | Дата, клас | Тема уроку | Тип уроку | Форми роботи |
Вступ (2 год.) | ||||
1 | Предмет химії. Короткі відомості з історії хімії. Правила поведінки учнів у хімічному кабінеті | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, демонстрація, “Мікрофон”, “Лови помилку” | |
2 | Практична робота № 1. Правила ТБ під час роботи в хімічному кабінеті. Прийоми поводження з лабораторним посудом, | З (Т-М) | Практична робота | |
Тема 1. Початкові хімічні поняття (17 год.) | ||||
3 (1) | Речовини. Чисті речовини й суміші | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, експеримент, складання таблиці, “Шпаргалка”, хімічний диктант, робота в парах “Учитель – учень” | |
4 (2) | Атоми, молекули, іони. Хімічні елементи, їхні назви й символи | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, складання схеми, інтелектуальна розминка, хімічна розминка, хімічний крос | |
5 (3) | Вивчення | З (Т-М) | Робота в парах (взаємоопитування), робота в групах (міні-практикум) | |
6 (4) | Поняття про Періодичну систему хімічних елементів Д. І. Менделєєва. Атомна одиниця маси. Відносна атомна маса | ВНМ (Д) | Лекція, самостійна робота, бесіда, робота в парах – взаємоопитування |
Нові поняття | Наочність і експеримент | Заплановані результати навчання | Домашнє завдання |
Хімія | Демонстрації 1, 2, 3 | Знати визначення предмета “Хімія”, що вона вивчає, розуміти, чому потрібно вивчати хімію | |
ПТБ під час роботи в хімічній лабораторії | Основне обладнання хімічного кабінету, лабораторний посуд, штатив, спиртівка | Знати ПТБ під час роботи в хімічному кабінеті; називати основне обладнання кабінету; вміти користуватися лабораторним штативом, спиртівкою | |
Речовина, матеріал, чиста речовина, суміш, фізичні властивості речовин | Лабораторний дослід 2 | Знати, що таке “речовина”, “матеріал”, “фізичні властивості речовини”; вміти розрізняти чисті речовини й суміші | |
Атом, молекула, іон, хімічний елемент | Знати суть понять “атом”, “молекула”, “іон”, символи й назви не менш як 20 хімічних елементів | ||
Закріпити знання про чисті речовини й суміші, атоми, молекули, іони. Вміти записувати символи хімічних елементів | |||
Період, група, атомна одиниця маси, відносна атомна маса | Знати будову періодичної системи, розрізняти періоди і групи, розуміти зміст понять “атомна одиниця маси” й “відносна атомна маса”; вміти знаходити відносну атомну масу елементів у періодичній системі |
№ з/п | Дата, клас | Тема уроку | Тип уроку | Форми роботи |
7 (5) | Багатоманітність речовин. Прості й складні речовини. Метали й неметали. Хімічні формули речовин | ВНМ (Д) | Лекція, бесіда, експеримент | |
8 (6) | Валентність. Складання формул бінарних сполук за валентністю | ВНМ (Д) | Лекція, бесіда, хімічна розминка | |
9 (7) | Визначення валентності за формулами | З (РДН) | Робота в групах, самостійна робота – діагностична | |
10 (8) | Узагальнення і систематизація знань з теми | УП | Робота в групах – експрес-тести, самостійна робота, інтелектуальна розминка, опитування-естафета | |
11 (9) | Тематичне оцінювання | Кон | Тестові завдання | |
12 (10) | Корекція знань | Кор | Робота в групах | |
13 (11) | Хімічні формули речовин. Відносна молекулярна маса, її обчислення за хімічними формулами | ВП ВНМ (О) | Лекція, бесіда, експрес-опитування |
Нові поняття | Наочність і експеримент | Заплановані результати навчання | Домашнє завдання |
Проста речовина, складна речовина, хімічна формула, індекс, коефіцієнт | Демонстрація 9. Лабораторний дослід 1 | Знати, що таке проста і складна речовина, що таке хімічна формула, що позначають у формулі індекс і коефіцієнт; уміти розрізняти прості й складні речовини, пояснювати зміст хімічних формул | |
Валентність | Знати зміст поняття “валентність”; уміти складати формули бінарних сполук за валентністю | ||
Закріпити вміння складати формули бінарних сполук за валентністю; закріпити поняття “хімічна формула”, “індекс”; уміти визначати валентність у формулах бінарних сполук | |||
Вміти використовувати набуті знання під час розв’язання тестових завдань | |||
Знати зміст основних понять теми й застосовувати їх на конкретних прикладах | |||
Вміти виправляти й пояснювати свої помилки | |||
Відносна молекулярна маса | Знати зміст поняття “відносна молекулярна маса”, вміти її обчислювати |
№ з/п | Дата, клас | Тема уроку | Тип уроку | Форми роботи |
14 (12) | Масова частка елемента в речовині | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, взаємоперевірка, лови помилку | |
15 (13) | Обчислення молекулярної маси речовини й масових часток елементів у ній | З (Т-М) | Хімічна розминка, робота в парах | |
16 (14) | Фізичні й хімічні явища. Хімічні реакції та явища, що їх супроводжують. Фізичні й хімічні властивості речовин | ВНМ (Д) | Лекція, бесіда, робота з підручником, експеримент | |
17 (15) | Як вивчають хімічні сполуки і явища. Спостереження й експеримент у хімії | ВНМ (Д) | Лекція, бесіда, експеримент | |
18 (16) | Практична робота 2. Дослідження фізичних і хімічних явищ | З (Т-М) | Практична робота | |
19 (17) | Закон збереження маси речовин. Хімічні рівняння | ВНМ (Д) | Лекція, бесіда, експеримент, міні-тренінг |
Нові поняття | Наочність і експеримент | Заплановані результати навчання | Домашнє завдання |
Масова частка | Знати зміст поняття “масова частка елемента”; вміти обчислювати масові частки елементів у складних речовинах | ||
Закріпити вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовин і масові частки елементів у складних речовинах | |||
Фізичні явища, хімічні явища, хімічна реакція, ознаки хімічних реакцій | Демонстрації 4-8 | Знати суть понять “фізичне явище”, “хімічне явище”, “ознаки хімічних реакцій”; вміти розрізняти фізичні й хімічні явища, називати ознаки хімічних реакцій; розрізняти фізичні й хімічні властивості речовин | |
Метод, спостереження, хімічний експеримент, гіпотеза, теорія, закон | Лабораторний дослід 3 | Знати основні методи пізнання і вміти пояснювати їх суть | |
Закріпити знання про фізичні й хімічні явища, ознаки хімічних реакцій на конкретних прикладах; уміти розрізняти хімічні й фізичні властивості речовин | |||
Закон збереження маси речовин, хімічне рівняння, коефіцієнт | Демонстрація 10 | Знати формулювання закону збереження маси речовин, суть хімічної реакції; вміти пояснювати закон, складати рівняння хімічних реакцій |
№ з/п | Дата, клас | Тема уроку | Тип уроку | Форми роботи |
20 (18) | Добір коефіцієнтів у хімічних рівняннях | З (РДН) | Фронтальна бесіда, робота в парах – логічне мислення, лови помилку, відстрочена відгадка, творча лабораторія, вірю – не вірю | |
21 (19) | Узагальнення і систематизація знань з теми | УП | Робота в групах, хімічна розминка, самостійна робота, прес-конференція | |
22 (20) | Тематичне оцінювання | Кон | Індивідуальні завдання по варіантах | |
Тема 2. Прості речовини “Метали й неметали” (10 год.) | ||||
23 (1) | Оксиген. Кисень. Добування й фізичні властивості кисню | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, експеримент, вірю – не вірю | |
24 (2) | Хімічні властивості кисню. Реакція сполучення. Поняття про оксиди | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, експеримент, взаємоопитування | |
25 (3) | Практична робота 3. Добування кисню в лабораторії та вивчення його властивостей | З (Т-М) | Практична робота |
Нові поняття | Наочність і експеримент | Заплановані результати навчання | Домашнє завдання |
Вміти добирати коефіцієнти в рівняннях хімічних реакцій | |||
Закріпити вміння обчислювати відносну молекулярну масу речовин, масові частки елементів у складних речовинах; уміти розрізняти фізичні й хімічні явища, складати хімічні рівняння й добирати в них коефіцієнти | |||
Знати зміст основних понять теми й застосовувати їх на конкретних прикладах | |||
Каталізатор, реакція розкладу | Демонстрації 11, 12, 13, 14 | Знати характеристику кисню як простої речовини, його фізичні властивості, добування і способи збирання; розуміти суть поняття “каталізатор” | |
Реакція сполучення, оксиди, окиснення, горіння | Демонстрація 15 | Знати хімічні властивості кисню; вміти записувати рівняння відповідних реакцій; розуміти суть процесів окиснення, горіння, поняття “оксиди” | |
Знати ПТБ під час роботи, вміти добувати і збирати кисень у лабораторії, визначати його наявність; закріпити знання про реакції розкладу і сполучення |
№ з/п | Дата, клас | Тема уроку | Тип уроку | Форми роботи |
26 (4) | Умови виникнення й припинення горіння. Поширення та колообіг Оксигену в природі. Застосування кисню, його біологічна роль | ВНМ (Д) + З (РДН) | Бесіда, складання схем, робота в парах, хімічна розминка, “шпаргалка” | |
27 (5) | Узагальнення знань про кисень | УП | Робота в групах, самостійна робота, експрес-тести, хрестики-нулики, лови помилку | |
28 (6) | Тематичне оцінювання | Кон | Індивідуальна робота по варіантах тестів | |
29 (7) | Ферум. Залізо. Фізичні й хімічні властивості заліза | ВНМ (О) | Лекція, бесіда, експеримент, хімічний крос, “мікрофон” | |
30 (8) | Вивчення фізичних і хімічних властивостей заліза | З (Т-М) | Робота в групах, інтелектуальна розминка, прес – конференція | |
31 (9) | Поширення Феруму в природі. Застосування заліза. Руйнування в природних умовах | ВНМ (Д) | Робота в парах “Учитель – учень”, робота з роздавальним матеріалом, колекції “Сплави”, складання схеми “Шпаргалка”, “Чомучка” | |
32 (10) | Узагальнення знань про залізо | З (РДН) УП | Самостійна робота, робота в гомогенних групах | |
33 (11) | Контрольна робота за рік | Кон | Контрольна робота за індивідуальними тестовими варіантами | |
34 (12) | Корегування знань | КОР | Робота в групах |
Нові поняття | Наочність і експеримент | Заплановані результати навчання | Домашнє завдання |
Повітря, повільне окиснення | Знати склад повітря, умови виникнення і припинення горіння, колообіг Оксигену в природі, галузі застосування кисню | ||
Знати всі вивчені поняття і вміти складати рівняння реакцій розкладу і сполучення на прикладах добування і хімічних властивостей кисню | |||
Вміти застосовувати набуті знання під час виконання завдань тематичної атестації | |||
Дем. № 16, 17 Лаб. досл. № 4 | Знати характеристику заліза як простої речовини, його фізичні й хімічні властивості | ||
Вміти записувати рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості заліза | |||
Знати поширеність Феруму в природі; уміти обгрунтовувати застосування заліза, пояснювати наслідки процесу його іржавіння | |||
Знати фізичні й хімічні властивості заліза; вміти записувати відповідні рівняння хімічних реакцій | |||
Вміти застосовувати набуті знання для виконання завдань контрольної роботи | |||
Вміти знаходити, аналізувати й виправляти допущені помилки |