ОЗНАКИ І ВЛАСТИВОСТІ ПРЕДМЕТІВ. МНОЖИНИ. ГЕОМЕТРИЧНІ ФІГУРИ. НАТУРАЛЬНІ ЧИСЛА 1-10 І ЧИСЛО 0
Урок 35. ДОДАВАННЯ 0 І ДО 0. ВІДНІМАННЯ 0 І РІВНИХ ЧИСЕЛ. КРУГ. РОЗПІЗНАВАННЯ ГЕОМЕТРИЧНИХ ФІГУР
Мета: ознайомити учнів із властивостями додавання й віднімання 0, віднімання рівних чисел; розвивати мислення; виховувати інтерес до математики.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. ПОВТОРЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Весела лічба
– Гляньте, білочка одна
Визирає із дупла.
Ще одна стрибнула з гілки,
А за нею ще три білки.
Ми
Щоб ви білок полічили.
– Каже мати-квочка:
– “У мене три дочки
Та два синочки”.
Скільки ж діточок у квочки?
2. Математичний диктант
– Запишіть цифру 8.
– Запишіть “сусідів” числа 5.
– Запишіть попереднє число до числа 9.
– Запишіть наступне число до числа 7.
– Запишіть цифрою, скільки сторін у чотирикутника.
3. Гра “Число загубилось”
– З яких двох чисел складається число 9?
Порядкова і кількісна лічба.
4. Робота з числовим рядом
–
– Назвіть “сусідів” числа 1 (0; 2).
III. ОЗНАЙОМЛЕННЯ З НОВИМ МАТЕРІАЛОМ.
РОБОТА ЗА ПІДРУЧНИКОМ (с. 42)
Завдання 1
– Розв’яжіть приклади за зразком.
– Які числа отримуємо при додаванні нуля до будь-якого числа? (При додаванні нуля до будь-якого числа отримуємо те саме число: 1 +0 = 1.)
– Які числа отримуємо при додаванні до нуля будь-якого числа? (При додаванні до нуля будь-якого числа отримуємо те саме число: 0 + 1 = 1.)
– Які числа отримуємо при відніманні нуля від будь-якого числа? (При відніманні нуля від будь-якого числа отримуємо те саме число: 3 – 0 = 3.)
– Які числа отримуємо при відніманні рівних (однакових) чисел? (При відніманні рівних (однакових) чисел отримуємо нуль: 2 – 2 = 0.)
– Наведіть свої приклади.
Завдання 2
– Мальвіна і Буратіно намалювали фігури. Які фігури намалювала Маль – віна? Чим відрізняється фігура, яку намалював Буратіно?
– Це – круг. Круг не має кутів, вершин, сторін.
Завдання 3
– Гномики Веселунчик, Хитрунчик і Стрибунець креслили трикутники, чотирикутники і п’ятикутники. Які фігури креслив Веселунчик, якщо відомо, що Хитрунчик креслив чотирикутники, а Стрибунець – не трикутники?
Трикутники | Чотирикутники | П’ятикутники | |
Веселунчик | + | – | – |
Хитрунчик | – | + | – |
Стрибунець | – | – | + |
Фізкультхвилинка
IV. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота в групах. Гра “Хто швидше?”
2. Розв’язування прикладів
3 – 3
7 – 1
7 + 1
9 – 1
4 + 0
7 – 0
8 + 1
9 – 1
3. Порівняння чисел
V. ПІДСУМОК УРОКУ. РЕФЛЕКСІЯ
– Які правила обчислень вивчили?
– Наведіть свої приклади.