Урок № 8
Тема. Додавання натуральних чисел. Переставна і сполучна властивість додавання
Мета. Узагальнити знання учнів про додавання натуральних чисел з початкових класів, ввести правило додавання натуральних чисел, переставний і сполучний закони додавання, формувати навички додавання багатоцифрових натуральних чисел та розв’язування задач більш складного характеру; розвивати пізнавальну самостійність, увагу, пам’ять; виховувати культуру математичної мови, записів на дошці і в зошитах.
Обладнання: таблиця “Переставна,
Хід уроку
І. Актуалізація опорних знань учнів.
Повторити на основі знань початкової школи:
1) Які числа називаються натуральними?
2) Як називають числа, що додаються? Навести свої приклади.
3) Коли сума дорівнює одному із доданків?
ІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Проблемне питання: Якщо нам треба додати два великих багатоцифрових числа, то як їх підписати?
Учням пропонується навести свої приклади, написати на дошці, пояснити.
2. Знайти в підручнику теоретичні відомості та прочитати
3. Самостійна робота з підручником:
1) Закони додавання (записати їх на дошці, в зошити).
2) Перевірка вивченого з використанням таблиці.
ІІІ. Розвиток математичних знань учнів.
1. № 143 – 147, усно.
2. Із числа сильних учнів створюється група, їм даються для самостійної роботи в групі завдання (визначається час – 20 хв.): №№ 167, 168, 174, 181, 182.
3. В цей час з рештою учнів класу розв’язуються вправи та задачі: № 156 із записом на дошці; № 161 із коментуванням.
4. Із числа середніх учнів створюється група, їм даються для самостійної роботи завдання № 163 і № 165 (визначається час – 8 хв.).
5. Перевірка завдань сильної групи. Один представник групи виходить на захист №№ 167, 168, 174, другий – на захист №№ 181, 182 (правильні розв’язки проектуються на екран і звіряються з виконаними завданнями). Отримані учнями оцінки мотивуються, виставляються всім членам групи.
6. Перевірка завдань №№ 163, 165 (групи А) перевіряють учні групи Б (використовуючи мікрокалькулятори).
7. Історична довідка “Як здавна рахували люди?”
ІV. Підсумок уроку.
– Що нового вивчили на уроці?
– Де в житті використовуємо вивчений матеріал?
– Оцінювання учнів.
V. Домашнє завдання.
§ 4, 5. Група А: №№ 157, 158, 162. Група Б: №№ 169, 174, 180.
Всім: № 193 (на повторення матеріалу).
Додаткове завдання сильнішим учням: з розділу “Цікаві і складні задачі” № 1814, № 1815, с. 328.