ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ДОДАВАННЯМ І ВІДНІМАННЯМ СКЛАДЕНИХ ІМЕНОВАНИХ ЧИСЕЛ, ВИРАЖЕНИХ ОДИНИЦЯМИ ЧАСУ; НАВЧАТИ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЧАС
I. Перевірка домашнього завдання
Фронтально пояснити, що знаходимо кожним з виразів вправи 446, і повідомити значення виразів вправи 447.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Записати кожне із чисел 3038, 546, 3024 у вигляді суми й різниці круглого та одноцифрового чисел.
2) Виконати дії: 3 кг 75 г + 2 кг 350 г; 7 км 890 м – 3 км 985 м.
3) Задача.
2. Усні обчислення.
Змагання двох команд.
І команда | ІІ команда |
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці учні додаватимуть і відніматимуть складені іменовані числа, виражені одиницями часу, розв’язуватимуть задачі на час.
IV. Вивчення нового матеріалу
1.
2. Пояснення додавання та віднімання складених іменованих чисел за вправами 448, 449. Наголосити, що додавання і віднімання складених іменованих чисел, виражених одиницями часу, виконуємо одним способом.
3. Вправа 450. Перший стовпчик під керівництвом учителя, другий – самостійно.
4. Самостійна робота за вправою 454.
V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Задача 451. Під керівництвом учителя визначити тривалість стійлового періоду за календарем. Скласти план, розв’язання записати.
2. Задачі 452, 453 – диференційовано.
3. Задачу 457 розв’язати усно.
4. Задача 458. Перевірити розв’язання за допомогою циферблата.
5. Задачу 459 розв’язати за допомогою годинника (циферблата).
6. Задачу 460 розв’язати під керівництвом учителя (усно).
VI. Підсумок уроку
Ознайомилися з додаванням і відніманням складених іменованих чисел, виражених одиницями часу, розв’язували задачі на час.