Урок № 51
Тема. Дріб від числа
Мета уроку. Набути навичок знаходити число, якщо відомо значення його деякого дробу. Активізувати розумову діяльність учнів.
І. Перевірка домашнього завдання.
Вмій кмітливо все збагнути,
Першим в відповіді бути.
Ледарів у нас немає,
Хто руки не підіймає?
Вирушаймо всі у путь,
Нас цікаві речі ждуть.
Назвати відповідь.
Знайти третину числа: 420; 0,21; 11,1.
Знайти 0,01 числа: 800 (8); 275 (2,75); 15,7 (0,157).
Як знайти дріб від числа?
ІІ. Мотивація навчального процесу
Ми навчились
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Щоб відповісти на це запитання, позначимо шукане число буквою х, тоді:
Х – 0,7 = 210, звідки х = 210 : 0,7= 300.
Шукане число 300. дійсно, 300 – 0,7 = 210.
Запишемо правило:
Щоб знайти число за відомим значенням його дробу, треба це значення поділити на дріб.
Наприклад. Запиши число 0,1 якого дорівнює 200.
200 : 0,1 = 2000.
ІV. Робота з підручником
Прочитати задачу і її розв’язання ст. 292.
Знайди
Ми знайшли число, 0,4 якого дорівнює 20.
20 : 0,4 = 50
V. На закріплення матеріалу
Виконати № 1589, № 1590, № 1592.
Розв’язати задачу.
Батько витратив 48 грн., що становить 0,6 усіх його грошей. Скільки грошей було у батька?
48 : 0,6 = 800 (грн.).
VІ. Завдання додому
Прочитати §35. Виконати № 1596, № 1597.