Двочастинна форма музики. Зв’язок зміни частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття, настрою. Едвард Гріг Пісня Сольвейг з музичної п’єси Пер Гюнт

Ніщо так не нагадує минулого, як музика, вона не тільки нагадує його, але викликає його, і, подібно до тіней тих, хто дорогий нам, воно з’являється, оповите таємничим і меланхолійним серпанком.

Анна де Сталь

Мета. Ознайомити учнів з музичними творами двочастинної будови; поглиблювати знання вивчених тем; удосконалювати навички правильного дихання, співу, вміння відтворювати ритмічний малюнок зі слуху, створювати правильний ритмічний малюнок вправ; виховувати любов до музики, її історії.

Методично-дидактичне забезпечення

уроку. Музичний інструмент (за наявності – фортепіано, баян, акордеон), музично-темброві інструменти, програвач СО, “Хрестоматія” та “Фонохрестоматія” з музики 3 клас.

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Проспівав дзвінок – починається урок.

З ласки, маминої казки,

З щирого старання,

Гомінких пісень…

Добрий вам, діти, добрий день!

1. Вхід до класу під звучання пісні (за вибором учителя).

2. Музичне привітання.

 Двочастинна форма музики. Звязок зміни частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття, настрою. Едвард Гріг Пісня Сольвейг з музичної пєси Пер Гюнт

II. Розспівування.

Співаємо звук “до”. Вчитель може відтворити даний звук на музичному інструменті. Тепер заспіваємо 2 коротких (до-до), один короткий (до), а тепер з’єднаємо (до-до-до).

Гра “Луна”.

– А зараз ми пограємо в гру, яка називається “Луна”. Я буду співати, а ви повторюєте за мною так, ніби це луна. Ви всі були в лісі. Коли крикнути, то відбивається звук, ніби хтось перемовляється чи дражниться з вами.

III. Ритмічні вправи.

– А тепер спробуймо ритмічно простукати попередні вправи. Спочатку простукує перший ряд, потім другий та третій.

Можна провести невеличкі змагання між рядами або хлопчиками та дівчатками.

 Двочастинна форма музики. Звязок зміни частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття, настрою. Едвард Гріг Пісня Сольвейг з музичної пєси Пер Гюнт

IV. Повідомлення теми уроку.

1. Робота з підручником, с. 89.

Поняття про двочастинну форму музики.

2. Музичний калейдоскоп, с. 89.

3. Музична гра Василя Верховинця.

Ой вийтеся, огірочки

Дійові особи Ведучий – для першого опису гри (В)

Жучки – дві особи для другого опису гри (Ж).

Перший опис гри

Діти беруться за руки, стають один за одним і ведуть танок зальотним кроком, ніби в’ється огудина огірочків.

Співаючи, рядочок рухається зигзагами, а потім по кривій лінії, близькій до кола. На заздалегідь умовлених словах пісні остання пара зупиняється, піднімає вгору руки, і під ці “ворота” вслід за ведучим іде увесь рядок (рис. 1).

Передостання дитина теж проходить у “ворота”, обернувшись навколо себе (остання ледь тримає її пальці), а тим часом усі діти, рухаючись зигзагами, знову завертають до “воріт”.

 Двочастинна форма музики. Звязок зміни частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття, настрою. Едвард Гріг Пісня Сольвейг з музичної пєси Пер Гюнт

Другий опис гри

Ця гра дуже красива, коли її вести в два кола. Вона спокійна, а тому до неї можна залучати і старших, і молодших дітей. Маленькі роблять менше коло – внутрішнє, а старші – більше, зовнішнє. На середину виходять двоє Жучків (рис. 2).

Одне коло починає обертатися в один бік, друге – в інший.

Діти співають:

Ой вийтеся, огірочки,

Та в зелені пуп’яночки.

Грай, жучку, грай –

Тут тобі край!

Під спів першого куплету Жучки жвавенько бігають один повз одного.

Ходить жучок і жучина

По високій деревині.

Грай, жучку, грай –

Тут тобі край!

Під спів другого куплету Жучки беруться в боки і поважно ходять та пишаються.

Дайте, хлопці, околота.

Повезем жучків в болото.

Грай, жучку, грай –

Тут тобі край!

Під спів третього куплету Жучки хапаються за голівки, пригинаються і швидко, метушливо бігають, немов хочуть утекти.

Сонце світить, мов золото,

Жучки плачуть у болоті.

Грай, жучку, грай –

Тут тобі край!

Під спів останнього куплету Жучки сідають на підлогу і вдають, що плачуть, а обидва дитячі кола весело танцюють (скачуть) навколо них.

Мета гри. Створити веселий настрій у дітей. Розвивати артистичні здібності. Вивчити з дітьми певні танцювальні рухи.

V. Слухання музики.

Едвард Гріг “Пісня Сольвейг” з музичної п’єси “Пер Гюнт”.

1. Загальні відомості про композитора.

Едвард Гагеруп Гріг (див. урок № 8).

2. Слухання твору.

3. Обговорення прослуханого твору.

VI. Фізкультхвилинка.

Шалене курча

Хід вправи. Учні стоять, і за командою одночасно трусять по вісім разів – спочатку правою рукою, потім лівою рукою, потім правою ногою, потім лівою ногою. Не зупиняючись, продовжують разом робити те ж саме, тільки по сім разів, потім по шість разів тощо. Темп рухів поступово підвищується. Вправа закінчується, коли зроблено по одному струшуванню кожною кінцівкою. Учасникам стає зрозуміло, чому вправа має таку назву.

VII. Повторення вивчених пісень.

VIII. Пізнавальний екскурс в минуле.

1. Аналіз почутого.

2. Цікаві розповіді.

3. Робота в зошиті.

IX. Підсумок уроку. Релаксація.

 Двочастинна форма музики. Звязок зміни частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття, настрою. Едвард Гріг Пісня Сольвейг з музичної пєси Пер Гюнт




Двочастинна форма музики. Зв’язок зміни частин зі зміною характеру музики, розвитку почуття, настрою. Едвард Гріг Пісня Сольвейг з музичної п’єси Пер Гюнт