Урок 29. ЕЛЕМЕНТИ МУЗИЧНОЇ МОВИ – ЛАД, РИТМ, МЕТР
Вступ
Заспіваймо веснянку, щоб іще раз привітати тепле сонечко! Прослухаймо і почнемо розучувати українську веснянку “Розлилися води”.
Зверніть увагу на виражальні та зображальні можливості мелодії пісні.
Визначте лад головної мелодії (мажорний чи мінорний).
Демонстрація веснянки “Розлилися води”
Розучування веснянки “Розлилися води”
Поділіть на фрази мелодію веснянки.
Куди рухається мелодія в кожній фразі: вгору, донизу, стрибками чи на
Який ритм кожної фрази: довгі чи короткі звуки використані?
Поміркуйте, чи відповідають музичні фрази поетичним рядкам.
Після розучування виконайте веснянку емоційно, змінюючи характер відповідно до фрагменту пісні.
Виконання веснянки “Розлилися води” з рухами
Ми визначили лад пісні (він – мажорний) і ритм мелодії (послідовність довгих і коротких звуків).
Щоб визначити метр пісні, потрібно виконати під крокування.
Відомості про сцену “Кіт у чоботях і Біла Кицька” з балету П. Чайковського “Спляча красуня”
У фрагменті з балету Петра Чайковського “Спляча
Прослухаймо цю сцену і спробуймо визначити її лад!!
Слухання. П. Чайковський. Балет “Спляча красуня”. “Кіт у чоботях і Біла Кицька”
Завдання
Що таке лад? Поясніть це на прикладі конкретних пісень
Який лад веснянки “Розлилися води”?
Який відомий російський композитор є автором балету “Спляча красуня”?
Підсумки уроку
Сьогодні на уроці ми зустрілися з декількома елементами музичної мови – ладом, ритмом і метром. Також розучили українську веснянку “Розлилися води” і прослухали фрагмент “Кіт у чоботях і Біла Кицька” з балету Петра Чайковського “Спляча красуня”.