ТЕМА 2. ПРОСТІ РЕЧОВИНИ МЕТАЛИ І НЕМЕТАЛИ
Урок 7. Ферум. Залізо. Фізичні та хімічні властивості заліза
Цілі: дати характеристику заліза як простої речовини; ознайомитися з його фізичними властивостями; вивчити хімічні властивості заліза, зокрема його взаємодію з киснем і сіркою; навчитися записувати рівняння реакцій, що характеризують хімічні властивості заліза.
Обладнання: періодична таблиця хімічних елементів, колекція “Метали”, склянки з киснем, залізо, сірка, ложка для спалювання, сірники.
Тип уроку: вивчення
Форми роботи: лекція, бесіда, “Хімічний крос”, “Мікрофон”, експеримент.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу
ІІ. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Вивчення нового матеріалу
Вчитель нагадує учням, що вони вже давали характеристику Оксигену й кисню, і пропонує таку форму роботи, щоб дати характеристику Феруму.
1. “Хімічний крос”
Учитель зачитує незавершені вислови та пропонує доповнити їх відповідями.
А) Хімічний знак Феруму – …
Б) Відносна атомна маса Феруму – …
В) У сполуках
Г) Формула заліза – …
Д) Відносна молекулярна маса заліза – …
2. Фізичні властивості заліза
Демонструємо колекцію “Метали” і пропонуємо учням назвати фізичні властивості заліза, а потім учитель доповнює відповіді учнів.
3. Хімічні властивості заліза
Учитель демонструє досліди:
А) спалювання заліза в кисні;
Б) взаємодію заліза із сіркою.
Записуємо рівняння реакцій на дошці, даємо назви продуктам реакції:
3Fe + 2O2 = Fe3O4 – залізна окалина (FeO – Fe2O3)
Fe + S = FeS – ферум(ІІ) сульфід
V. Закріплення знань
“Мікрофон”
Учні, передаючи по черзі уявний мікрофон, відповідають на основні питання теми:
1. Який хімічний знак Феруму?
2. Яка атомна маса Феруму?
3. Які валентності виявляє Ферум у сполуках?
4. З якими речовинами вступає в реакції залізо?
5. Яку назву має речовина, що утворюється в результаті спалювання заліза?
VI. Домашнє завдання