Тема. Контрольна робота з мовної теми “Мова і мовлення. Текст. Речення”.
Мета. Перевірити знання і рівень сформованості вмінь під час опрацювання розділів “Мова і мовлення”, “Текст”, “Речення”.
Обладнання: картки-завдання.
Хід уроку
I. Організація класу.
II. Виконання перевірної роботи з теми.
І варіант
Вибери правильну відповідь і підкресли або познач її (1-4).
1. Культура мовлення – це:
А) звуки, букви, алфавіти;
Б) словосполучення, речення, текст;
В) правильність, чіткість, точність,
2. Мета тексту-опису:
А) розповісти про когось (щось);
Б) описати предмет;
В) довести щось.
3. До якого типу належить цей текст?
Ось їжачок. Сам він сіренький. Має гострі колючки. У нього маленькі лапки і гостренька мордочка. Цікава тварина?
А) Міркування;
Б) розповідь;
В) опис.
4. Між однорідними членами речення на письмі ставиться:
А) крапка;
Б) кома;
В) знак оклику.
5. Установи зв’язки між членами речення за допомогою запитань.
Синіють у житі ніжні волошки.
Або
Над садом золотим курличуть журавлі.
6. Віднови вірш.
7. Доповни речення однорідними членами.
Уже відлітають______________________________
Мамині руки були_________________________
8. Склади і запиши речення за моделлю.
Хто?, хто?, хто? що роблять? де?
Або
Склади і запиши речення за схемою.
II варіант
Вибери правильну відповідь і підкресли або познач її (1-4).
1. За допомогою мовлення людина:
А) спілкується з іншими людьми, висловлює свої думки в усній чи писемній формі;
Б) досягає успіху;
В) думає, мріє, розмірковує.
2. Текст, у якому є твердження, доказ (доведення) і висновок – це:
А) текст-опис;
Б) текст-розповідь;
В) тест-міркування.
3. До якого типу належить цей текст?
Виліз їжачок зі свого зимового лігва і почав чиститись. Він терся об куші та гілочки. Потім облизав себе язичком. Подивився їжачок навкруги, струснувся і побіг на полювання.
А) Опис;
Б) розповідь;
В) міркування.
4. За допомогою якої частини мови можуть поєднуватись однорідні члени речення?
А) Іменника;
Б) прийменника;
В) сполучника.
5. Установи зв’язки між членами речення за допомогою запитань.
Дзвінкі пташині голоси бринять в повітрі чистім.
Або
За темним лісом обізвався грім.
6. Віднови вірш.
7. Доповни речення однорідними членами.
На клумбах ростуть_______________________________________
У спортивній школі діти___________________________________
8. Склади і запиши речення за схемою.
ІІІ. Збір зошитів.
Інформація для вчителя
Оцінювання знань з мови, мовних умінь і навичок
Оцінювання мовних знань і вмінь рекомендується здійснювати в 2-4 класах не менше як двічі на семестр після вивчення певного розділу (невеликі за обсягом розділи можна об’єднувати, а великі – перевіряти за логічно завершеними частинами).
Перевірці підлягають знання і вміння з мови, необхідні для правильного і грамотного оформлення усних і письмових зв’язних висловлювань.
Перевірка здійснюється фронтально в письмовій формі із застосуванням тестових завдань двох типів: 1) завдання закритого типу, які передбачають вибір одного із запропонованих варіантів відповідей; 2) відкриті завдання, що виконуються без опори на запропоновані варіанти відповідей (самостійне утворення форм слова, добір слів за певною ознакою, побудова речень тощо).
Учням 3-4 класів запропоновано вісім завдань: чотири закритого типу (з трьома варіантами відповідей на кожне) і чотири відкриті.
У 3-4 класах кожне закрите завдання оцінюється одним балом, відкрите – двома балами (якщо таке завдання виконане частково, то учневі зараховується один бал). У разі, якщо при виконанні відкритих завдань учень припустився орфографічних чи пунктуаційних помилок на вивчені правила, рекомендується від загальної суми набраних балів віднімати 1 бал за недотримання грамотності.