Лабораторна робота № 2 “Збирання електричного кола і вимірювання сили струму на різних її ділянках”

1-й семестр

ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ЯВИЩА

2. Електричний струм

Урок 6/12

Тема. Лабораторна робота № 2 “Збирання електричного кола і вимірювання сили струму на різних її ділянках”

Мета уроку: навчитися збирати електричне коло й вимірювати силу струму амперметром на різних ділянках кола.

Тип уроку: урок контролю й оцінювання знань.

Обладнання: джерело струму, лампочка на підставці, амперметр, ключ, з’єднувальні проводи.

МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ

На початку уроку учням показують демонстраційний

і лабораторний амперметри й спосіб ввімкнення їх у коло. Зазначають, що амперметр вмикають у коло так, щоб через нього за 1 с проходив той заряд, що проходить через будь-який поперечний переріз провідників кола. Таке ввімкнення називають послідовним.

Учням повідомляється, що для вимірювання електричних величин буде раціональною така послідовність дій:

1. Установити, для вимірювання якої величини використовується даний прилад.

2. Установити, на яке максимальне значення вимірюваної величини розрахований прилад.

3. Установити для якого струму (постійного чи змінного) можна використовувати

прилад.

4. Визначити ціну поділки шкали приладу.

5. Визначити, яке значення вимірюваної величини показує прилад.

РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ПРОВЕДЕННЯ ЛАБОРАТОРНОЇ РОБОТИ

1. Зберіть електричне коло, зображене на рисунку.

 Лабораторна робота № 2 Збирання електричного кола і вимірювання сили струму на різних її ділянках

2. Накресліть схему електричного кола. Замкніть ключ і запишіть показання амперметра.

3. Розімкніть ключ і приєднайте амперметр між лампочкою і джерелом струму. Накресліть схему електричного кола.

4. Замкніть ключ і запишіть показання амперметра.

5. Порівняйте показання амперметра і запишіть у зошит для лабораторних робіт висновок: чи співпадає сила струму в різних ділянках послідовного кола?

Творчі завдання

1. Накресліть таку схему ввімкнення двох лампочок, джерела струму, амперметра і ключа, щоб перегоряння однієї лампи не впливало на показання амперметра.

2. Запропонуйте схему з’єднання джерела струму, дзвоника і двох ключів, що дозволяє подзвонити з двох різних місць.

Решту часу, що залишився після виконання лабораторної роботи, можна присвятити підготовці учнів до виконання самостійної роботи № 3.

Домашнє завдання

1. Підр.: § 9.

2. Д.: підготуватися до самостійної роботи № 3.

Задачі із самостійної роботи № 3 “Електричний струм. Сила струму”

Середній рівень

1. Визначте силу струму в електричній лампочці, якщо через її нитку розжарення за 10 хв. проходить електричний заряд 300 Кл.

2. Який електричний заряд пройде за 3 хв. через амперметр за сили струму в колі 0,2 А?

Достатній рівень

1. а) Чому тепловий рух електронів у провіднику не може бути названо електричним струмом?

Б) Який заряд протікає через котушку амперметра, ввімкненого в коло, за 2 хв., якщо сила струму в колі 12 мА?

2. а) Чи можна вважати блискавку, що виникає між хмарою і землею, електричним струмом?

Б) Скільки часу тривав перенос заряду 7,7 Кл за сили струму 0,5 А?

Високий рівень

1. а) 1820 р. французький фізик Араго зробив відкриття: коли тонкий мідний дріт, з’єднаний із джерелом струму, занурювали в залізні ошурки, то вони прилипали до нього. Поясніть це явище.

Б) Через поперечний переріз провідника за 2 с проходить 12-1019 електронів. Яка сила струму в провіднику?

2. а) Придатність батарейки для кишенькового ліхтарика можна перевірити, доторкнувшись кінчиком язика одночасно до обох полюсів: якщо відчувається кислуватий смак, то заряд батарейки ще не вичерпано. Яка дія струму використовується при цьому? Поясніть свою відповідь.

Б) Чи однакові електричні заряди пройдуть через поперечний переріз провідника за 3 с за сили струму 5 А и за півхвилини, якщо сила струму 0,5 А?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4,00 out of 5)


Лабораторна робота № 2 “Збирання електричного кола і вимірювання сили струму на різних її ділянках” - Плани-конспекти уроків по фізиці


Лабораторна робота № 2 “Збирання електричного кола і вимірювання сили струму на різних її ділянках”