РОЗДІЛ II
ВЗАЄМОДІЯ ТІЛ
УРОК № 7/20
Тема уроку. Лабораторна робота № 5 “Конструювання динамометра”, лабораторна робота № 6 “Вимірювання сил динамометром. Вимірювання ваги тіла”
Тип уроку: удосконалювання знань і вмінь.
Мета уроку: розвивати навички самостійної практичної роботи; продовжити формування поняття “сила”; вивчити пружні властивості пружини; навчати користуватися динамометром для вимірювання сили.
План уроку
Етапи | Час | Прийоми |
I. Інструктаж з техніки безпеки | 2-3 хв. | Коментар учителя |
II. Постановка навчальної проблеми | 5 хв. | Розповідь учителя |
III. Виконання лабораторної роботи | 20-25 хв. | Самостійна робота з фізичними приладами за посібником [4]; робота з підручником; записи у зошитах |
IV. Виконання додаткових або творчих завдань | 12-17 хв. | Самостійна робота; проведення дослідів; відповіді на питання; записи у зошитах |
V. Домашнє завдання | 1-2 хв. | Коментар |
Хід уроку
I-III. Лабораторна робота № 5
Проводиться за посібником [4].
IV. Виконання додаткових або творчих завдань
Додаткове завдання. Необхідно проградуювати динамометр у межах від 0 до 4 Н, із ціною поділки 0,2 Н. У розпорядженні є тільки одна гирька вагою 1 Н. Як виконати завдання?
Додаткові питання
– Динамометр проградуювали на екваторі. Як зміняться показання цього динамометра при його перенесенні на полюс Землі?
– Чи можна підняти із землі тіло, приклавши до нього силу, що дорівнює силі тяжіння?
V. Домашнє завдання
[1]: § 12, 13; впр. № 13 (задачі 2, 6).
[2]: § 9.
[3]: СР – задачі 10.2; 10.4; 10.9; 10.15;
ДР – задачі 10.12; 10.14; 10.24;
ВР – задачі 11.18; 11.19.
[4]: експериментальні завдання № 5, 6.