Мета: сформувати експериментальні навички учнів; виховувати акуратність під час проведення експериментів, розвивати логічне мислення та вміння робити висновки з експерименту.
Тип уроку: урок формування практичних навичок.
Обладнання та наочність: обладнання лабораторної роботи, зошит із друкованою основою для виконання лабораторних робіт. Відеофрагмент: вимірювання робітниками на заводі або вченими в лабораторії.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання (вибірково або фронтально). Аналіз виконання
ІІІ. Виконання лабораторної роботи
Правила з техніки безпеки для учнів у кабінеті фізики:
– Лабораторне обладнання розміщуйте на своєму робочому місці акуратно, щоб запобігти падінню приладів або їх перекиданню.
– Чітко дотримуйтеся порядку виконання лабораторної роботи та правил техніки безпеки.
– Будьте уважні й дисципліновані, точно виконуйте вказівки вчителя.
– Не залишайте робоче місце без дозволу вчителя.
– Не починайте роботу без дозволу вчителя.
– При проведенні дослідів не допускайте граничних навантажень вимірювальних
– Стежте за справністю кріплень використовуваного обладнання, користуйтеся тільки справними приладами й обладнанням.
– Після завершення лабораторної роботи ретельно приберіть своє робоче місце.
– Із класу виходьте тільки з дозволу вчителя.
– При отриманні травми або поганому самопочутті повідомте про це вчителя.
1. Пропонується виміряти об’єм води в мензурці.
2. Пропонується виміряти об’єм повітря в колбі.
3. Пропонується знайти об’єм паралелепіпеда двома способами: за допомогою мензурки та обчисленнями і порівняти результати.
Заповнюємо таблиці
Об’єм води в мензурці V0, см3 | Сумарний об’єм тіла й води V, см3 | Об’єм тіла Vт = V – V0, см3 |
Довжина а, см | Ширина b, см3 | Висота с, см | Об’єм тіла Vт, см |
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Стор.54, 55 – письмово відповісти на запитання тесту в зошиті.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання. Поясніть, як знайти об’єм однієї кнопки, якщо є мензурка з водою й коробка кнопок.