6 КЛАС
Тема 1. Музика як мова почуттів
Урок 6
Тема уроку. Ліга, фермата. Робота над піснею “Колискова майбуття”. Слухання музики. Дж. Гершвін. Колискова з опери “Поргі і Бес”
Мета уроку: дати дітям поняття про фермату та лігу, закріпити це на нотному тексті та сольфеджуванні вправи; розвивати у дітей почуття ритму та ладо-тональний слух; виховувати інтерес до музики.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: магнітофон, аудіо-записи, фортепіано.
Хід уроку
I. Організація класу до уроку
1. Музичне
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування.
Спів вправи по півтону вверх.
ІІІ. Активізація опорних знань та пояснення нового матеріалу.
– Чим характерна вправа, яку ми виконували?
(Тим, що І частина виконується на стакато, all – легато).
– Чим характерний штрих легато і як його позначають?
(Лігою).
– Але ліга ще може служити для подовження тривалості нот однієї висоти.
Наприклад:
Фермата – це знак, який дозволяє виконавцю довільно подовжити тривалість звука, ставиться над нотою.
Просольфеджуємо
IV. Робота над піснею “Колискова майбуття” (продовження). Опрацювання II куплету.
Виконуємо пісню легко, чітко вимовляючи слова.
V. Слухання музики (продовження).
1. Бесіда про колискову пісню.
– Що характерно для колискової пісні?
– Який характер мелодії у колисковій?
– Які слова найбільше звучать у колисковій пісні?
Це найперша мелодія вашого житія. її мелодія світла, спокійна. Тут передаються почуття любові матері до своєї дитини. А ці почуття створюються завдяки спокійному ритмові. Сьогодні, діти, ви послухаєте колискову із опери “Поргі і Бес” американського композитора Джорджа Гершвіна. Ця опера є вершиною творчості композитора, у ній зображено реалістичне життя негритянської бідноти. “Колискову” виконує негритянка англійською мовою, але ви зрозумієте зміст пісні по мелодії.
2. Слухання “Колискової”.
3. Характеристика прослуханого.
– З яким почуттям виконувалася ця колискова?
– Що характерно для інтонацій співу негритянки?
– Чи зрозуміло, що це колискова, якщо пісня звучить англійською мовою?
V. Підсумок уроку.