Людське “Я”

Мета. Ознайомити учнів з поняттям “людське “Я”; розвивати мислення, мовлення дітей, поглиблювати віру в свої сили, прагнення вивчати і розвивати свій внутрішній світ.

Обладнання. Ілюстративний матеріал з теми, кольорові картки.

Зміст уроку

I. Організація класу.

Гра “Колір настрою”.

– Діти, у вас на столах кольорові картки. Розгляньте їх, виберіть одну і підніміть над головою.

II. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Бесіда.

– Чим людина відрізняється від тварин?

Доберіть до слова “Я” слова, пов’язані за змістом.

Ваші слова описують і зовнішній вигляд людини, і її внутрішній стан. Це свідчить про те, що кожна людина має особисте “Я” і людське “Я”.

2. Оголошення теми і мети уроку.

– На сьогоднішньому уроці ми поговоримо, з чого складається людське “Я”.

IV. Вивчення нового матеріалу.

1. Самостійне читання тексту “З чого складається наше “Я” (підручник, с. 15).

2. Аналіз змісту прочитаного.

– Що таке людське “Я”?

– Що важливе для формування твого власного “Я”?

– Чи може змінюватися наше

“Я”? Як це відбувається?

– У чому виявляється наше “Я”?

3. Опрацювання тексту “У чому виявляється людське “Я”.

– Що є “дзеркалом” людини?

– Для людей яких професій необхідне знання мови тіла?

4. Робота в групах.

Змоделювати ситуацію, використовуючи мову жестів, міміку, погляд.

1 група – Знайомство нового товариша з групою однолітків на вечірці.

2 група – Звинувачення двох хлопців у поганому вчинку, коли винен один з них.

3 група – Знайомство класу з новою ученицею.

5. Фізкультхвилинка.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Гра “Продовж речення”.

– Я… .

2. Опрацювання тексту “Експеримент зі шматочком зефіру”.

– Чому, на вашу думку, експеримент показав такі результати?

– Що таке успіх? До кого він приходить?

3. Робота в зошиті.

4. Опрацювання казки “Цукеркове дерево”.

– Прочитайте казку (с. 20).

– Які риси характеру притаманні Сонькові?

5. Робота в групах.

Доведіть:

1 група – Що лінь – негативна риса характеру.

2 група – Що лінь – позитивна риса характеру.

6. Робота з прислів’ями (с. 21).

VI. Підсумок уроку.

– Що таке людське “Я”?

– З чого складається наше “Я”?

– У чому проявляється наше “Я”?

Пограємо в гру. Якщо ви згідні з тим, шо я казатиму, плесніть у долоні.

– Ви поважаєте себе.

– Ви поважаєте своїх однокласників.

– Ви намагаєтесь бути добрими.

– Ви намагаєтесь бути трудолюбивими.

– Ви намагаєтесь бути неохайними.

– Ви ображаєте молодших.

– Усі ви наполегливо вчитеся.

– Усі ви прагнете подолати лінощі.

VII. Домашнє завдання.

Охарактеризуйте своє “Я”. Запишіть, що вам в ньому подобається, а що б ви хотіли змінити.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Людське “Я” - Плани-конспекти уроків по соціології


Людське “Я”