Мета. Ознайомити учнів з поняттям “людське “Я”; розвивати мислення, мовлення дітей, поглиблювати віру в свої сили, прагнення вивчати і розвивати свій внутрішній світ.
Обладнання. Ілюстративний матеріал з теми, кольорові картки.
Зміст уроку
I. Організація класу.
Гра “Колір настрою”.
– Діти, у вас на столах кольорові картки. Розгляньте їх, виберіть одну і підніміть над головою.
II. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда.
– Чим людина відрізняється від тварин?
–
Ваші слова описують і зовнішній вигляд людини, і її внутрішній стан. Це свідчить про те, що кожна людина має особисте “Я” і людське “Я”.
2. Оголошення теми і мети уроку.
– На сьогоднішньому уроці ми поговоримо, з чого складається людське “Я”.
IV. Вивчення нового матеріалу.
1. Самостійне читання тексту “З чого складається наше “Я” (підручник, с. 15).
2. Аналіз змісту прочитаного.
– Що таке людське “Я”?
– Що важливе для формування твого власного “Я”?
– Чи може змінюватися наше
– У чому виявляється наше “Я”?
3. Опрацювання тексту “У чому виявляється людське “Я”.
– Що є “дзеркалом” людини?
– Для людей яких професій необхідне знання мови тіла?
4. Робота в групах.
Змоделювати ситуацію, використовуючи мову жестів, міміку, погляд.
1 група – Знайомство нового товариша з групою однолітків на вечірці.
2 група – Звинувачення двох хлопців у поганому вчинку, коли винен один з них.
3 група – Знайомство класу з новою ученицею.
5. Фізкультхвилинка.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Гра “Продовж речення”.
– Я… .
2. Опрацювання тексту “Експеримент зі шматочком зефіру”.
– Чому, на вашу думку, експеримент показав такі результати?
– Що таке успіх? До кого він приходить?
3. Робота в зошиті.
4. Опрацювання казки “Цукеркове дерево”.
– Прочитайте казку (с. 20).
– Які риси характеру притаманні Сонькові?
5. Робота в групах.
Доведіть:
1 група – Що лінь – негативна риса характеру.
2 група – Що лінь – позитивна риса характеру.
6. Робота з прислів’ями (с. 21).
VI. Підсумок уроку.
– Що таке людське “Я”?
– З чого складається наше “Я”?
– У чому проявляється наше “Я”?
Пограємо в гру. Якщо ви згідні з тим, шо я казатиму, плесніть у долоні.
– Ви поважаєте себе.
– Ви поважаєте своїх однокласників.
– Ви намагаєтесь бути добрими.
– Ви намагаєтесь бути трудолюбивими.
– Ви намагаєтесь бути неохайними.
– Ви ображаєте молодших.
– Усі ви наполегливо вчитеся.
– Усі ви прагнете подолати лінощі.
VII. Домашнє завдання.
Охарактеризуйте своє “Я”. Запишіть, що вам в ньому подобається, а що б ви хотіли змінити.