ОРІЄНТОВНІ ПЛАНИ-КОНСПЕКТИ УРОКІВ
Тема 2. МОВА СКУЛЬПТУРИ, АРХІТЕКТУРИ ТА ДЕКОРАТИВНО-ПРИКЛАДНОГО МИСТЕЦТВА (7 годин)
Урок № 13. МІСТО МИТЦІВ
¦ ознайомити учнів із силуетним зображенням будівель, навчити правил передавання просторового явища загороджування у зображенні архітектурних об’єктів;
¦ розвивати естетичні почуття, смак, зацікавленість творами митців, уяву та фантазію, активізувати ініціативу учнів;
¦ виховувати повагу до людської праці.
Оснащення
¦ Матеріали та інструменти: альбоми, кольоровий
¦ Зоровий ряд: репродукції картин (К. Піссарро “Бульвар Монмартр. Після полудня, сонячно”, А. Піменов “Осінь у провінції”, Ф. Васильєв “Вуличка селища”).
Тип уроку: комбінований урок.
Хід уроку
1. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку
2. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
¦ Пригадайте, про що йшлося на попередньому уроці.
¦ Чим займається людина, яку ми називаємо архітектором?
¦ Що таке архітектура?
3. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Учитель. Сьогодні ми станемо справжніми архітекторами.
4. ВИКЛАДАННЯ НОВОГО НАВЧАЛЬНОГО МАТЕРІАЛУ
Учитель. Сьогодні ми потрапимо до чарівного міста, де живуть дуже працьовиті, творчі люди. Знаєте, як називається таке незвичайне місто? Місто Митців.
Як ви вважаєте, які митці там живуть? Чим вони займаються?
Зараз вони самі нам усе розкажуть.
Колись дуже давно один із найстаріших мешканців цього міста знайшов мальовничу чарівну галявину. І вирішив, що саме тут він хоче жити. Він почав будувати собі будинок та прикрашати його на власний смак. Але будинок мав вийти незвичайним, як і сама галявина. Так з’явився перший мешканець майбутнього міста.
Люди, які проходили повз чарівний будинок, милувалися його красою і теж залишалися жити у цій чудовій місцевості, зводячи власні прекрасні будинки. Поступово місто розросталося і перетворилося на чудове, величне і дуже незвичайне місто. А оскільки всі вулиці і будинки вражали своєю красою і неповторністю, місто стали називати містом Митців.
Фізкультхвилинка
5. ІНСТРУКТАЖ
Учитель. Спочатку кожний із вас уявить те місце, яке створюватиме на аркуші паперу.
¦ 3 яких будиночків складатиметься це місто?
¦ Якої форми та кольору будуть ці будиночки?
Колись ми вже вивчали поняття силует.
¦ Пригадайте, що таке силует?
Знання про силует нам знадобляться і сьогодні, адже ми зображуватимемо будинки і навіть цілі вулиці силуетно, тобто силуети будинків.
Пам’ятайте, що будинки, які розташовані ближче до нас,- більшого розміру, а чим далі від нас знаходиться будинок або дерево, тим меншими вони здаються.
Якщо подивитися на вулицю та на роботи художників, ви помітите, що ближчі будинки загороджують частково або повністю ті будинки, що розташовані далі від нас (аналізування наочності).
Правила користування ножицями
1. Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
2. Клади ножиці чи ніж так, щоб вони не виступали за край робочого місця.
3. Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.
4. У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
5. У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці знаходились осторонь від гострого леза.
6. Не розмахуй ножицями, під час різання не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
7. Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.
Правила роботи з клеем
1. Під час роботи використовуй тільки клей ПВА.
2. Зберігай клей закритим.
3. Для нанесення клею на виріб користуйся пензликом, після роботи пензлик промий теплою водою.
4. Якщо клей потрапив на шкіру, промий її водою з милом.
5. Якщо клей потрапив в очі, промий їх чистою водою та звернись до лікаря.
5. САМОСТІЙНА ПРАКТИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ УЧНІВ
Створення композиції “Місто Митців” у техніці аплікації
6. АКТУАЛІЗАЦІЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
¦ До якого міста ми сьогодні потрапили?
¦ Чому воно називається місто Митців?
¦ Які митці мешкають на вулицях, створених вашими руками?
¦ Як називаються вулиці ваших міст? Чому?
7. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ УРОКУ
1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку, перегляд дитячих робіт, демонстрування кращих).
2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: принести на наступний урок солоне тісто, стеки, дощечки для ліплення.
3. Проголошення уроку завершеним.