Художній образ у графіці. Могутні сосни

Тема уроку. Художній образ у графіці. Могутні сосни.

Мета уроку. Поглиблювати знання учнів про засоби графіки та графічні матеріали. Розширити поняття про особливості будови різних дерев. Розвивати графічні навички, асоціативно-образне мислення дітей. Формувати емоційно-естетичне сприйняття творів мистецтва. Завдання. Ознайомити дітей з роботами художників-графіків.

Закріпити знання про особливості будови різних дерев.

Вчити створювати художній образ дерева за поетичним описом. Розвивати асоціативно-образне мислення дітей.

Обладнання:

– проектор, комп’ютер (ноутбук), екран, слайд-шоу;

– художні матеріали та інструменти: олівці, фломастери, маркери, кулькові та гелеві ручки, вугілля, пастель, крейди;

– зошити-альбоми;

– література: Образотворче мистецтво: підруч. для 4 кл. / М. І. Резніченко, С. І. Трач. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2015. – 142 с.; Програма “Образотворче мистецтво. 1-4 класи загальноосвітніх навчальних закладів, 2011”. ‘

Хід уроку

І. Стимулювання і мотивація навчально-пізнавальної діяльності. Визначення мети і завдань уроку.

Дидактична вправа “Шифрограма”.

Ключ: читати за рухом годинника, через одну букву, починаючи з виділеної.

М

П

О

А

Г

Р

У

Ь

Т

Д

Н

Ж

І

И

Я

Н

Х

С

3

О

Ш

С

П

“Могутні

сосни” – це і тема нашого уроку.

II. Актуалізація опорних знань.

Тема нашого уроку – “створення образу дерева”. Тому ми спочатку ознайомимося з роботами художників-графіків, дізнаємось більше про дерева та навчимось створювати художній образ за поетичним описом. Розгляньте репродукції картин художників-графіків.

– Які дерева тут зображені? (Сосни, тополі, дуби, берізки.)

– Розкажіть, які з цих творів вам сподобались найбільше. Чому?

– Які бувають стовбури у дерев? А які – гілки?

– Кого вам нагадують дерева на фото?

Слухання вірша.

Настав час прочитати лист від дерев. Послухайте уважно поетичні рядки і спробуйте уявити образи дерев, які нам потрібно намалювати.

СОСНИ

У лісі сосни, наче свічі,

Утаємничено живуть.

І зорям дивляться у вічі,

У небо тягнуться, ростуть.

А зорі їм казки шепочуть,

Вітри співають їм пісень.

А сосни вгору, в небо хочуть,

Стрічають сонечко щодень.

І зорям шлють привіт гілками,

У небі хмари дістають,

Вітрам кивають головами,

І місяцеві вкажуть путь.

Цікаво соснам в лісі жити,

І завжди щось новеньке є:

То Місяць сяде відпочити,

То пташечка гніздо зів’є.

Н. Красоткіна

ЯЛИНКА

Ой ялинко зелененька,

Ти була колись маленька,

А тепер ти ось така

І висока, і струнка.

Ось така, ось така

І висока, і струнка.

Швидко ти набралась сили:

Сонце, дощ тебе ростили.

Сірий зайчик для забав

Під ялинкою стрибав.

Для забав, для забав

Під ялинкою стрибав.

Біля тебе ми, ялинко,

Заспіваєм пісню дзвінко,

Візьмем руки у бочок,

Затанцюєм гопачок.

У бочок, у бочок,

Затанцюєм гопачок.

Г. Демченко

Перед вами різні графічні матеріали. Оберіть ті, які найбільше підходять для певного образу дерева. Наприклад, для старого дуба можна обрати фломастер або м’який олівець. Для берізки – гелеву ручку, твердий олівець. Пастеллю зручно малювати крону дерева, стару кору, траву, землю. Ви можете спробувати всі матеріали й поєднати кілька образів дерев у єдиній композиції. За задумом можна створити образ одного або двох дерев. Пам’ятайте про вибір формату альбомного аркуша. Кілька дерев краще розмістити на горизонтальному форматі. Одне або два дерева впишуться у вертикальний формат. Правильно визначте лінію горизонту та розмістіть передній і дальній плани. Головне має бути у центрі аркуша. Працюйте акуратно, не натирайте гумкою. Хто не впевнений, спочатку легенько промальовуйте композицію простим олівцем.

Таємнича мова графіки

Графіка – найпоширеніший вид образотворчого мистецтва.

Мова графіки лаконічна. Художник-графік передає свої думки й почуття за допомогою крапок, ліній, штрихів і плям.

За технікою виконання графіку поділяють на Малюнок, малюнок і гравюру.

Малюнок виконують твердими матеріалами (олівець, вуглина, крейда), малюнок – рідкими матеріалами (чорнило, туш).

Гравюра – це друкована графіка.

Малюнок – це основа образотворчого мистецтва. Правильно виконаний Малюнок передає пропорції та об’єм предметів, їх просторове розміщення, відображає характер дійових осіб. Намагайтеся передати градації тону.

III. Вправи за зразком.

Простір можна передати за допомогою виразних засобів графіки.

Лінія. Змінюючи натиск на графічний матеріал, можна змінити і товщину лінії: більш яскраві соковиті ділянки лінії здаються ближчими, а в міру ослаблення товщини – віддаляються, ніби тануть у просторі.

Штрих – коротка лінія, виконана одним рухом руки. За допомогою штрихів можна відтворити контур, форму, об’єм фактуру, простір. Наприклад, штрихом на папері легко подовжити краплю дощу.

Пляма. Однотонно зафарбована, різна за кольором, формою, розміром, густотою, характером тону. Все це дозволяє плямі створити ілюзію об’єму, глибини, допомагає точніше виразити реальність.

IV. Пробне застосування знань, формування умінь.

За допомогою засобів художньої виразності графіки намалюйте улюблене дерево. Придумайте своєму малюнку назву.

Фізкультхвилинка.

Травичка низенько-низенько,

Дерева високо-високо.

Вітер дерева колише, гойдає,

То праворуч, то ліворуч нахиляє,

То вперед, то назад.

Пташки летять, відлітають.

А діти тихенько за парти сідають.

V. Застосування знань, умінь і навичок у нових умовах.

Бесіда за запитаннями.

– Які дерева на ближньому плані: світлі чи темні?

– На якому плані предмети будуть намальовані більш насиченим тоном?

– На якому плані дерева та інші предмети більш детально опрацьовані?

Послідовність виконання роботи.

1) Визначіть мотив пейзажу (характер, настрій). Пам’ятайте про масштабне зображення малюнка.

2) Намітьте плямами, лініями основні та другорядні елементи композиції.

3) Опрацюйте елементи композиції, виділіть головне тоном (сюжетно-композиційний центр), надайте малюнку цілісності, виразності, закінченості.

4) Ведіть роботу від загального до часткового, від темних плям до світлих.

5) Використовуйте лінію для передавання пластики, руху, характеру; пляму – для передавання тону, фактури.

У процесі самостійної практичної діяльності учнів учитель стимулює їхню творчу активність, індивідуально консультує та психологічно підтримує. Після завершення роботи пропонує дати назви своїм малюнкам.

VI. Перегляд, аналіз та оцінювання учнівських робіт. Підсумок у року. Рефлексія.

– На мою думку, дерева будуть задоволені портретами; які ви створили. Вони дуже нагадують поетичні образи з листа від дерев.

– Які засоби створення образів ви використали?

– Чи сподобалось вам малювати вірші?

– Поспостерігайте у природі за образами дерев і поділіться своїми враженнями на наступному уроці.



1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (No Ratings Yet)
Loading...

Родственные слова обозначающие признак предмета веселые
Художній образ у графіці. Могутні сосни