Урок 13. МУЗИЧНИЙ ПЕЙЗАЖ
Вступ
Сьогодні ми знову малюватимемо з допомогою музики! Тільки не людей (як на минулому уроці), а пейзажі. Пригадайте пісні про зиму, весну, літо, ліс і взагалі про природу. Їх можна назвати “музичними пейзажами”.
Розпочнемо урок із повторення та виконання української народної пісні “Господарство” в обробці Якова Степового.
Під час виконання пісні спробуйте намалювати рухами кожного її героя.
Продовження розучування пісні “Господарство”
Караоке. Пісня “Господарство”
Слухання.
Якими фарбами користуються композитори, щоб намалювати картини природи?
Композитори користуються фарбами, яких ми не бачимо, але чуємо, – музичними. Наприклад, щоб зобразити ранок у лісі, потрібні одні фарби (просвітлене, прояснене звучання), вечір – інші (затемнене, поступово зникаюче звучання).
Послухайте твір норвезького композитора Едварда Гріга і спробуйте здогадатися: що зображується в ньому – ранок чи вечір?
Аналіз прослуханого твору
Ви прослухали твір Едварда Гріга “Ранок”.
Якими засобами композитору вдалося
Музика була просвітленою, проясненою. Композитор змалював початок дня, зобразив пробудження пташок, схід сонця.
Яку картину ви б намалювали під цю музику?
Завдання
До яких українських народних пісень зробив музичні обробки Я. Степовий?
Назвіть автора музичного твору “Ранок” із сюїти “Пер Гюнт”
З допомогою яких “фарб” композитори малюють музичні пейзажі?
Підсумки уроку
Сьогодні ми переконалися, що музика може змальовувати не лише людей чи тваринок, але і пейзажі. Пригадали і виконали українську народну пісню “Господарство” в обробці Якова Степового, а також прослухали твір “Ранок” із сюїти Едварда Гріга “Пер Гюнт”.