Урок 7
Музика про врожай і працю
Мета уроку: познайомити першокласників з народними і композиторськими творами, що розповідають про врожай і селянську працю. Розвивати музичний слух, творчі здібності учнів, збагачувати їхній життєвий досвід та мистецький кругозір. Виховувати повагу до праці, викликати інтерес до народної творчості.
Очікувані результати: учні висловлюють свої враження від прослуханої музики, визначають її особливості, беруть участь в інсценізації народної пісні, виконують творче завдання, виразно співають.
Обладнання:
Тип
Домінанти уроку:
– музика розповідає про життя;
– народна і композиторська творчість про урожай і працю.
1. Організаційний етап
1.1. Вхід до класу під музику.
1.2. Перевірка присутності учнів:
Кількість за списком _____,
Кількість присутніх на уроці _____,
Відсутніх _____.
1.3. Перевірка готовності учнів до уроку.
1.4. Перевірка готовності класного приміщення до уроку.
2. Орієнтовний план уроку
2.1. Вхід до класу під звучання п’єси Р. Шумана “Веселий селянин”.
2.2. Музичне
2.3. Продовження роботи над піснею В. Гребенюка “Осінь” (або “Осінь” М. Ведмедері).
2.4. Бесіда з учнями за темою уроку.
2.5. Виконання знайомих учням пісень про осінь і урожай.
2.6. Ознайомлення з українською народною піснею-грою “Ходить гарбуз по городу”. Виконання з інсценуванням.
2.7. Слухання п’єси Р. Шумана “Веселий селянин”.
2.8. Виконання творчого завдання.
2.9. Узагальнення матеріалу уроку.
2.10. Вихід із класу під мелодію української народної пісні “Ходить гарбуз по городу” (або на розсуд учителя).
КУМО-КУМО
Поспівка
ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ
Українська народна пісня
Варіант 1
ХОДИТЬ ГАРБУЗ ПО ГОРОДУ
Українська народна пісня
Варіант 2
3. Актуалізація опорних знань
3.1. Музичне привітання.
3.2. Розспівування.
3.3. Повторення матеріалу попереднього уроку.
3.4. Продовження роботи над піснею “Осінь” (муз. В. Гребенюка).
4. Мотивація навчальної діяльності
4.1. Повідомлення теми уроку.
4.2. Мотиваційна співрозмова з учнями.
Підкреслити життєвий зміст музики. Музика розповідає про життя. Знайомство з музикою про врожай і працю збагатить життєвий досвід учнів, покаже їх важливу роль у житті народу, навчить поважати нелегку селянську працю.
5. Етап засвоєння нових знань
5.1. Бесіда з учнями за темою уроку.
5.2. Знайомство з українською народною піснею-грою “Ходить гарбуз по городу”. Інсценізація.
5.3. Слухання п’єси Р. Шумана “Веселий селянин”.
Визначення особливостей музики.
5.4. Виконання творчого завдання.
6. Узагальнення та закріплення знань
– Про що розповіла музика, яка звучала на уроці?
– Що нового дізналися учні про життя народу завдяки музиці?
– Які почуття викликала в учнів музика?
– Який композитор написав п’єсу “Веселий селянин”?
– За бажанням – завдання в “Робочому зошиті з музичного мистецтва”.
7. Підбиття підсумків уроку
Завдяки музиці мі дізнаємося багато нового і цікавого про життя народу. Музика про врожай і працю виражає оптимізм і впевненість, дарує гарний настрій.
8. Домашнє завдання
Слухати музику.