8 КЛАС
II семестр
Тема. Музика в діалозі з сучасністю
Урок 26
Тема уроку. Музика в діалозі з сучасністю. Повторення вивчених пісень. Музична вікторина
Мета уроку: закріпити з учнями поняття, з якими вони ознайомилися протягом теми, вчити застосувати ці знання на практиці; розвивати музично-ритмічний слух та співацькі навички; виховувати інтерес до музичного мистецтва.
Тип уроку: підсумковий.
Обладнання: магнітофон, аудіо-запис, фортепіано, портрети композиторів.
Хід уроку
I. Організація класу
1. Музичне вітання.
2. Оголошення теми уроку.
II. Розспівування.
1. Спів мажорного звукоряду від заданого звука.
2.
Спів вправи у висхідному та низхідному порядку на складах, та голосних звуках (на вибір).
III. Бесіда.
1. Вивчаючи дану тему “Музика в діалозі з сучасністю”, ми помітили, що хоча музичне мистецтво іде вперед, появляються нові течії та напрями, але все одно воно поєднане з музикою минулих століть.
Бо переконавшись, що музична спадщина Й. Баха – це фундамент європейської, а пізніше усієї світової музичної культури. Головною
З’являються нові жанри:
– Які ви знаєте музичні жанри?
(Опера, балет, симфонія, сюїта, рапсодія).
– Чи поєднуються ці жанри в музиці ачи вони існують самі по собі? (Можуть поєднуватися в опері, опереті.
– Що таке опера?
(Це вид театрального мистецтва, в якому сценічна дія поєднується з музикою – вокальною (солісти, хор), інструментальною (оркестр), балетом і пантомімою, а також образотворчим мистецтвом (декорації, костюми)).
– Що характерно для оперети?
(Вона подібна до опери-буффа, але з елементом розмовної мови).
– Назвіть композиторів, які писали оперети.
– Що характерно для оперети “Вільний вітер” І. Дунаєвського? Послухаємо фрагмент з оперети. Я проплескаю вам ритмічний рисунок, а ви відгадайте, що це. Так, це ритмічний рисунок “Пісеньки Герцога”.
– З якої він опери?
(“Ріголетто ” Дж. Вердї).
Проплескайте продовження цієї пісеньки, а тепер послухаємо фрагмент.
– Чим характерна програмна музика?
– Чому вона так називається?
– Назвіть програмні твори композиторів, яких ми слухали.
(К. Сен-Санс, Римський-Корсаков, Р. Шуман, П. Чайковський, Л. Бетховен, В. Косенко).
Послухайте фрагменти програмних творів і назвіть автора.
(Звучать фрагменти із симфонічної сюїти “Шахерезада” М. Римського-Корсакова та балету “Ромео і Джульєтта” С. Прокоф’єва).
А зараз подивіться на портрет цього композитора і розкажіть про нього та його творчість (Платон Майборода).
2. Робота над піснею “Рідна мати моя”. Художнє виконання.
3. Повторення пісні “Моя стежина”.
– Які пісні О. Білаша вам запам’яталися і ви хочете сьогодні повторити? (Пісня “Два кольори”).
– Хто хоче виконати її біля дописи?
– А тепер послухайте музичну фразу, яку я вам награю, а ви відгадайте, з якої вона пісні.
(Це пісня М. Шапошника “Хай цвіте червона калина”).
– Давайте хором виконаємо її.
IV. Підсумок уроку.