Не нашкодь!

Мета. Поглибити і розширити знання дітей про необхідність збереження і відновлення витворів мистецтва, про роль природи, її вплив на людину, про необхідність збереження і охорони природного середовища. Підвести дітей до усвідомлення потреби зберігати і примножувати природні багатства, раціонально їх використовувати; розвивати пізнавальний інтерес; виховувати дбайливе, господарське ставлення до природи, бажання брати участь у посильній природоохоронній роботі.

Обладнання. Картки для роботи в групах, ілюстрації з теми.

Зміст уроку

I.

Організація класу.

Дзвінок пролунав веселий, дружно всіх він кличе в клас.

– Стали, дітки, всі рівненько, посміхніться всі гарненько.

II. Перевірка домашнього завдання.

– Чи можна українців назвати європейцями?

– Назвіть сусідів нашої держави.

– Розкажіть про державу, в якій ви б хотіли побувати.

III. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

– Як одна людина може нашкодити іншій?

– Кому ще людина може заподіяти шкоду?

Наведи приклади негативного впливу людини на довкілля.

2. Оголошення теми і мети уроку.

– Сьогодні на уроці

ми поговоримо про головний принцип у відносинах між людьми та людиною і природою.

3. Робота з підручником.

А) Опрацювання статті (с. 148-150).

– Назвіть головний принцип лікаря.

Чому принцип “Не нашкодь” стосується і відносин між людьми?

У якій ще сфері людина може користуватись принципом “Не нашкодь”?

Б) Робота з pdf-файлом.

4. Робота в групі.

– Поясніть вислів: “Внутрішній світ кожного з нас – безмежний космос, що робить нас безцінними”.

5. Розповідь учителя.

– На всіх стадіях свого розвитку людина була тісно пов’язана з довкіллям. Але з тих пір, як з’явилося багато машин і механізмів, небезпечне втручання людини в природу різко посилилося. Це може спричинити глобальну катастрофу. На орних землях усе частіше будуються міста й заводи. В атмосфері над містами з’явилися оксиди вуглецю, азоту та інші шкідливі речовини. Відбувається забруднення стічними водами з промислових і комунальних підприємств великих і малих річок, озер, прибережних морських вод. Та на щастя люди зрозуміли, що тісно пов’язані з природою і так само залежать від неї, як дерево від коренів. Пам’ятайте, що кожна зламана гілка, кожна зірвана квітка, кожен спійманий метелик, розорений мурашник, забруднене джерельце – це болюча рана, яку ви завдаєте природі. Тому ми, змінюючи природу, повинні користуватись принципом: “Не нашкодь”.

6. Робота з підручником.

А) Опрацювання статті в підручнику (с. 150-151).

Б) Робота з pdf-файлом.

7. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого.

1. Робота в парі.

– Складіть асоціативний куш “Захисти природу”.

2. Робота в зошиті.

3. Гра “Реставратори”.

– Намалюйте малюнок. Потім складіть, а в деяких місцях потріть, надірвіть. Запропонуйте сусідові по парті відреставрувати малюнок.

V. Підсумок уроку.

Вправа “Мікрофон”.

– Принципом “Не нашкодь” людина має користуватися… .

VI. Домашнє завдання.

1 група – Підготуйте розповідь про негативний вплив людини на довкілля.

2 група – Підготуйте розповідь про позитивний вплив людини на довкілля.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Не нашкодь! - Плани-конспекти уроків по соціології


Не нашкодь!