УРОК 39
Тема. Обчислення різниці, коли зменшуване містить кілька нулів. Розширена задача на знаходження третього доданка
Мета: звернути увагу учнів на труднощі під час виконання дії віднімання у випадку одночасного переходу через кілька розрядів; розвивати вміння розв’язати розширені задачі на знаходження третього доданка; вдосконалювати обчислювальні навички.
Обладнання: картки для індивідуальної роботи, таблиці для усної лічби.
ХІД УРОКУ
I. Контроль і закріплення знань учнів
1. Перевірка домашнього завдання
2.
– Знайти рівні величини, поєднати їх стрілками.
– Індивідуальна робота за картками.
Вписати літери у порядку зростання чисел. Прочитати слово. (Отримане слово: береза.)
– Заповнити таблицю (вправа № 331).
– Самостійна робота: виконати дії і зробити перевірку. Вправа № 333.
II. Вивчення нового матеріалу
1. Підготовчі вправи
1 дес. – 1 од. = 9 од.
1 сот. – 1 дес. = 9 дес.
1 тис. – 1 сот. = 9 сот.
1 тис. – 1 од. = 9 сот. 9 од.
Від 3 000 потрібно відняти 289. Від 0 відняти 9 неможливо. Візьмемо
2. Первинне закріплення. Розв’язання прикладів № 332 (першу частину учні виконують усно, другу – письмово з коментуванням)
3. Фізкультхвилинка
III. Розвиток математичних умінь учнів
1. Розв’язання задачі № 334 за скороченим записом умови (на дошці)
2. Розв’язання задачі № 335 за рівнями (учні з високим рівнем знань виконують завдання самостійно, решта – під керівництвом учителя)
3. Цікава математика. Індивідуальна робота з карткою
Два пішоходи пройшли до зустрічі однакову відстань. Обвести того пішохода, який обминув більшу кількість прапорців.
IV. Підсумки уроку
V. Домашнє завдання
№ 345, 346.