ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ. ТАБЕЛЬ-КАЛЕНДАР. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

Мета: закріпити вміння визначати час за годинником; формувати навички обчислень з використанням таблиць множення і ділення; розвивати пізнавальну активність, логічне мислення; виховувати бережливість.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1. Перевірка домашнього завдання (с. 128, завдання 788; 789)

Завдання 788

– Прочитайте вирази, у яких остання дія додавання; віднімання.

Завдання 789

– Скільки хвилин дизайнер розмальовував одну чашку?

2. Розв’язування задач на час

1) Літак вилетів

о 7 год 20 хв, а прилетів через 10 год 20 хв. О котрій годині прилетів літак?

2) Потяг вирушив уранці о 9 год 18 хв, а прибув на станцію призначення о 21 год 56 хв. Скільки часу він був у дорозі?

3) П’єса закінчилася о 10 год 50 хв вечора. Коли вона почалася, якщо тривала 3 год 30 хв?

4) Урок триває 40 хв, а перерва – 10 хв. Скільки часу тривають разом урок 1 перерва? На скільки 50 хв менше, ніж 1 год?

3. Індивідуальне опитування

Картка 1

1. Розв’яжи приклади.

 ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ. ТАБЕЛЬ КАЛЕНДАР. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

2. Розв’яжи

задачу.

Маса одного маленького ящика з фруктами – 4 кг, великого – 6 кг.

Чому дорівнює маса шести великих і одного маленького ящика з фруктами?

Картка 2

1. Розв’яжи приклади.

 ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ. ТАБЕЛЬ КАЛЕНДАР. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

2. Розв’яжи задачу.

Маса одного кавуна 5 кг, а однієї дині – 3 кг. Чому дорівнює маса одного кавуна і шести динь?

4. Хвилинка каліграфії (за вибором учителя)

5. Математичний диктант

– Суму чисел 8 і 16 поділити на 4.

– Число 6 помножити на різницю чисел 20 і 12.

– Різницю чисел 40 і 12 зменшити в 4 рази.

– Число 60 зменшити на добуток чисел 6 і 9.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми повторимо визначення часу за годинником, ознайомимося з табелем-календарем.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 128-130)

Завдання 790. Математичний диктант

Один учень працює біля дошки.

Завдання 791. Усне виконання завдання

– Коли магазин закрився на перерву?

– Коли він відкрився для роботи?

– Скільки часу тривала перерва?

Завдання 792. Усне виконання завдання

– Скільки часу тривають урок і перерва разом?

– На скільки урок довший за перерву?

Завдання 793. Усне виконання завдання

– Який час показує кожний годинник?

– Який час буде показувати кожен годинник через 10 хв?

Завдання 794. Робота в групах

Учні за табелем-календарем, розміщеним на форзаці, дають відповіді на запитання.

– Скільки місяців року мають 31 день?

– Який місяць року має найменшу кількість днів?

– Скільки днів триває літо? а зима?

– Як називають перший місяць зими? а весни?

– На який день тижня у цьому році припадає 1 вересня; 8 березня?

Завдання 795. Робота в парах

Учні ставлять одне одному запитання за табелем-календарем. Наприклад: “Коли твій день народження?”.

Завдання 796

Ознайомившись з умовою задачі, учні складають її короткий запис та самостійно розв’язують.

По 4 л 5 дер., ? л

Завдання 797. Колективне ознайомлення зі змістом задачі, її аналіз

– Скільки серветок вирізала кожна з них за 1 год?

– Які числові дані не використовувались при розв’язуванні задачі?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ (додаток)

1. Робота над задачею

В ательє зшили 8 суконь, витрачаючи на кожну сукню по 3 м тканини. Після цього залишилося 28 м тканини. Скільки метрів тканини було в ательє?

– Складіть задачу з такими питаннями: “Скільки метрів тканини залишилося в ательє? Скільки всього зшили суконь? Скільки метрів тканини витратили на одну сукню?”

2. Коментоване виконання завдання

 ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ. ТАБЕЛЬ КАЛЕНДАР. РОЗВЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ

3. Офтальмологічна пауза

4. Розв’язування логічних задач

1) Рибалка за 5 хв зловив 1 рибину. За який час він зловить 10 рибин?

2) Троє хлопчиків йшли дорогою і знайшли 3 гривні. Скільки знайшов би кожний із них, якби йшов один?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

С. 130, завдання 798; 799.




ВИЗНАЧЕННЯ ЧАСУ ЗА ГОДИННИКОМ. ТАБЕЛЬ-КАЛЕНДАР. РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ЗАДАЧ