ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ

Мета: вчити учнів виявляти в реченні однорідні члени речення (головні та другорядні); розвивати вміння визначати однорідні члени речення і виконувати навчальні вправи із ними; розвивати увагу, мовлення школярів; виховувати бережливе ставлення до природи.

Хід уроку

ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ Перевірка домашнього завдання (вправа 66, с. 33) Каліграфічна хвилинка

Щщ Щщ Щщ що тиж ня щотижня

– Виконайте звуко-буквений аналіз цього слова.

– Розставте слова, які починаються складом що-, у певному порядку.

Запишіть їх у зошити.

Щодня, щогодини, щотижня, щохвилини, щосекунди, щомісяця.

Робота з деформованим текстом

– Прочитайте.

– Запишіть речення в такому порядку, щоб утворився текст.

ХЛІБ

Потім зерно зібрали, змололи, тісто замісили – хліб спекли. (4) І лежить хліб – золотий, теплий, пахучий, руками роботящими подарований. (5)

Принесли хліб і на стіл поклали. (1)

Робочі руки зерно в ріллю посіяли. (3)

Лежить хлібина золота і ніби до сонця промовляє: любіть мене, шануйте мене, їжте та здоровими будьте. (2)

– Установіть зв’язок слів у реченні, що відповідає схемі

(третє речення).

Постановка проблеми

– Ви вже знаєте, що у реченні є головні і другорядні члени речення. Всі вони важливі, бо кожен із них виконує свою роботу. Всі члени речення пов’язані між собою.

– Виявляється, у реченнях можуть бути однорідні члени.

– Замисліться над змістом слова “однорідні”.

– Як ви розумієте поняття “однорідні члени речення”?

– Вони близькі чи далекі за своєю роботою в реченні?

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ ТА МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ми дізнаємося, які члени речення називають однорідними; будемо вчитися визначати їх на письмі та вимовляти з правильною інтонацією.

СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ Робота за вправою 67 (с. 34)

    Читання і переказ поданого у вправі текста учнями. Вибіркове списування з граматичним завданням. Робота за схемою виділеного речення. Складання схем підкреслених речень.

Ознайомлення з теоретичним матеріалом (с. 34) Робота за вправою 68 (с. 35)

– Ви хочете дізнатися, чи зрубала лісничиха яблуню?

– Хто їй став на заваді?

– Для цього прочитаємо текст, поданий у вправі 68.

– Розкажіть, як далі розвивалися події.

– Випишіть із тексту речення з однорідними головними або однорідними другорядними членами речення.

– Яким членами речення є однорідні члени?

– З яким словом у реченні зв’язані?

– З якою інтонацією їх слід читати?

– Зверніть увагу на те, як позначається перелічування на письмі.

Фізкультхвилинка УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ОТРИМАНИХ ЗНАНЬ Творчий диктант

В лісі росли берези, дуби, …

Повітря було чисте, …

А скільки під ногами грибів-боровиків, …

Весело співали дрозди, …

Самостійна робота (вправа 69, с. 35)

    Редагування учнями тексту за допомогою слів з довідки. Добирання заголовка до тексту. Списування з граматичним завданням.

Гра “Хто швидше?”

– Складіть і запишіть речення за моделлю.

Варіант 1. Хто?, хто?, хто?, хто? що роблять? де?

Варіант 2. Хто? що роблять?, що роблять?, що роблять? де?

ПІДСУМОК УРОКУ

– Що називають однорідними членами речення?

– Які члени речення можуть бути однорідними?

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

Вправа 70 (с. 36).


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5,00 out of 5)


ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ - Плани-конспекти уроків по українській мові


ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ. ГОЛОВНІ ТА ДРУГОРЯДНІ ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ