ОРІЄНТОВНА НАВЧАЛЬНА МЕТА: ОЗНАЙОМИТИ З ПИСЬМОВИМ МНОЖЕННЯМ БАГАТОЦИФРОВИХ ЧИСЕЛ НА ОДНОЦИФРОВІ; ЗАКРІПЛЮВАТИ ВМІННЯ РОЗВ’ЯЗУВАТИ ЗАДАЧІ НА ЗНАХОДЖЕННЯ СУМИ ДВОХ ДОБУТКІВ
I. Перевірка домашнього завдання
Прочитати вираз розв’язання задачі 540 та його значення при вказаних значеннях букв. Пояснити обчислення виразів третього стовпчика вправи 539.
II. Актуалізація та корекція опорних знань учнів
1. Завдання для опитування.
1) Знайти добуток чисел 180 і 3. Чому дорівнює добуток двох чисел, якщо одне з них дорівнює 0?
2) Пояснити
3) Задача. Відстань від міста А до села Б – 7 км, а від міста В до села Г – у 5 разів більша. За скільки годин велосипедист може проїхати відстань від А до Г зі швидкістю 14 км/год?
2. Усні обчислення.
III. Повідомлення теми та мети уроку
Учитель повідомляє, що на уроці діти ознайомляться з алгоритмом письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрові.
IV. Вивчення нового матеріалу
1. Повторити розподільний закон множення та алгоритм множення трицифрового числа на одноцифрове за вправою 541.
2. Самостійне
3. Вправу 543 виконати фронтально.
4. Вправа 544 (з докладним поясненням).
5. Вправа 545* (усно пояснити, чому допущено помилки
V. Повторення та закріплення вивченого матеріалу
1. Задачу 546 розв’язати під керівництвом учителя.
2. Самостійно розв’язати рівняння: х : 40+ 8; 640 : х = 80.
3. Сильнішим учням, які швидше впорались із завданням, – задача 547.
4. Додаткові диференційовані завдання.
1) Перевірити, чи істинні нерівності:
40 100 – 5 960 > 8 190
28 545 < 25307 + 3948
2) Задача. У брата й сестри разом 72 грн, причому кількість грошей у брата в 7 разів більша, ніж у сестри. Скільки грошей у кожного з дітей?
VI. Підсумок уроку
Розповісти алгоритм множення 5084 • 6. Оцінювання учнями своєї роботи на уроці.