ДОДАТКИ
Додаток 8 ПОЯСНЕННЯ ЩОДО ВИКОНАННЯ ДЕЯКИХ ВИДІВ ЗАВДАНЬ
І. “Попрацюйте а парах”
Порядок виконання
1. Уважно прочитайте завдання.
2. Визначте, хто говоритиме першим.
3. По черзі висловте свої думки.
4. Дійдіть спільного висновку.
2. “Два – чотири – всі разом”
Ця вправа дає можливість спочатку обмінятися ідеями з партнерами і лише потім озвучити свої думки перед класом.
Порядок виконання
1. Уважно ознайомтеся із завданням.
2. Обговоріть свої ідеї із сусідом по парті. По можливості
3. Об’єднайтеся в четвірку (наприклад, з учнями, що сидять за найближчою до вас партою). Обговоріть попередньо досягнуті рішення. По можливості дійдіть спільної думки, хоча в деяких випадках у групі може бути особлива думка, яка теж має право на існування. Визначте, хто з вас висловлюватиме думку групи.
4. Висловте свою ідею (рішення, погляд, думку).
3. “Мозковий штурм”
“Мозковий штурм” допомагає знаходити рішення з конкретної проблеми шляхом вільного висловлювання своїх думок усіма учасниками колективного обговорення.
Порядок проведення
1. Уважно
2. Усі учасники штурму за бажанням висувають свої ідеї щодо розв’язання проблеми. Чим більше ідей – тим краще!
3. Обговоріть запропоновані ідеї, оберіть ті, що допомагають дійти істини.
Увага! Забороняється обговорювати й оцінювати ідеї на етапі їх висловлювання. Дозволяється повторювати або розширювати ідеї, запропоновані будь-ким. Пам’ятайте, що об’єднання кількох ідей часто веде до висунення нових.
4. “Мікрофон”
“Мікрофон” надає можливість кожному за бажанням висловити думку швидко й лаконічно.
Порядок проведення
1. Визначте, хто за ким буде висловлюватися.
2. По черзі висловіть думку лаконічно й швидко.
Увага! У “Мікрофоні” висловлюються лише за бажанням, а відповіді не коментуються і не оцінюються. Також забороняється перебивати того, хто висловлюється, викрикувати з місця. Учитель може обмежити час для висловлювання.