Різновиди ритмічного письма, синкопа, вправа. Робота над піснею “Синові”. Слухання музики. Дж. Россіні. Увертюра до опери “Севільський цирульник”

7 КЛАС

Тема 2. Композиція музичного твору

Урок 20

Тема уроку. Різновиди ритмічного письма, синкопа, вправа. Робота над піснею “Синові”. Слухання музики. Дж. Россіні. Увертюра до опери “Севільський цирульник”

Мета уроку: закріпити з учнями набуті знання і вміння відтворення ритму; розвивати вокально-хорові навички та музично-ритмічний слух; виховувати інтерес до музики.

Тип уроку: комбінований.

Обладнання: нотний текст пісні, фортепіано, аудіо-запис, портрет Дж. Россіні.

Хід уроку

I. Організація

класу до уроку.

1. Музичне вітання.

2. Оголошення теми уроку.

II. Розспівування.

 Різновиди ритмічного письма, синкопа, вправа. Робота над піснею Синові. Слухання музики. Дж. Россіні. Увертюра до опери Севільський цирульник

Всі музичні жанри пов’язані певними метро-ритмічними засобами виразності. Ми легко можемо розрізняти на слух темп маршу, вальсу, польки тощо завдяки метроритму. Але, як ви знаєте, є синкопований ритм, то ж давайте проспіваємо пісню “Хай буде так”.

– Що таке синкопа?

– У яких творах ви запам’ятали синкопований ритм?

(“Вийди, вийди, Іванку”, “Коломийки” та інші).

III. Роботу над піснею “Синові” (продовження).

Співаючи, особливу увагу звергаю

на образний зміст твору, в якому передано характер та настрій, завдяки вдалому поєднанню поетичного тексту і мелодії.

IV. Слухання музики.

1. Розповідь.

На минулих уроках ми ознайомилися з музичною формою. Це увертюра, ораторія, симфонія, концерт. Сьогодні ви послухаєте ще одну увертюру до опери “Севільський цирульник” італійського композитора Джоакіно Россіні.

Дж. Россіні народився 1792 р. у м. Пезаро. Його батько був трубачем, а мати – співачкою з хорошим голосом. Згодом сім’я переїхала у м. Болонью, де Россіні здобув музичну освіту. Свою творчість він загалом присвятив опері.

В перший період творчості написав 16 опер, 9 з них було написано в характері “буффа”, що означає комічна. Однією з таких опер була “Севільський цирульник”, яку Россіні написав за 20 днів. Це італійська комедія з гострим дотепним змістом, мелодичною щирістю і віртуозним блиском вокальних партій.

2. Слухання увертюри.

3. Характеристика прослуханого.

– У якій формі написана увертюра? (Увертюра написана у формі сонатного алегро без розробки. Легкість і простота цієї музики відтворює італійський характер, а динамічні хвилі в оркестровці надають їй театральності).

– Який характер має закінчення увертюри?

– Які елементи музичної мови використав композитор?

4. Повторне слухання.

V. Підсумок уроку.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Різновиди ритмічного письма, синкопа, вправа. Робота над піснею “Синові”. Слухання музики. Дж. Россіні. Увертюра до опери “Севільський цирульник” - Плани-конспекти уроків по музиці


Різновиди ритмічного письма, синкопа, вправа. Робота над піснею “Синові”. Слухання музики. Дж. Россіні. Увертюра до опери “Севільський цирульник”