Мета: узагальнити, систематизувати, скорегувати знання учнів з теми; удосконалити вміння аналізувати, розв’язувати та грамотно оформлювати задачі.
Тип уроку: урок узагальнення та систематизації знань.
Обладнання та наочність: таблиці з теми
ХІД УРОКУ
І. Організаційний етап
ІІ. Перевірка домашнього завдання. Аналіз виконання лабораторної роботи
ІІІ. Узагальнення, систематизація знань.
Запитання для фронтального опитування
– Що називається лінзою?
– Яка лінза називається тонкою?
– Яка лінза
– Що називають фокусом лінзи?
– Що називають оптичною силою лінзи?
– Що називають оптичним центром лінзи?
– Що називають головною оптичною віссю лінзи?
– Як пов’язані фокусна відстань та оптична сила лінзи?
– Який вигляд має формула тонкої лінзи?
– Який вигляд має формула збільшення лінзи?
– Що називають акомодацією ока?
– Що називають короткозорістю? Далекозорістю?
– Які оптичні прилади Вам відомі?
– Сформулюйте закони освітленості.
– Розв’язання задач
– Знайдіть оптичну силу
– Предмет розташований на відстані 40 см від розсіювальної лінзи з фокусною відстанню 20 см. На якій відстані від лінзи знаходиться зображенняпредмета?
– На якій відстані від збиральної лінзи з фокусною відстанню 12 см треба розташувати предмет, щоб його дійсне зображення було втричі більше за сам предмет?
– На рисунку зображено головну оптичну вісь лінзи, предмет АВ та його зображення А’В’. Зобразіть положення оптичного центра та фокусів лінзи.
– Побудуйте зображення предмета в збиральній та розсіювальній лінзах. Охарактеризуйте зображення.
IV. Підбиття підсумків уроку
V. Домашнє завдання
– Завдання за підручником. Підготуватися до контрольної роботи, стор.186, відповісти на запитання тесту в зошиті.
– Завдання за задачником:
– Додаткове завдання. Випишіть в окремий зошит формули з вивченої теми.