ЩО ТАКЕ ТОЛЕРАНТНІСТЬ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ОБГОВОРЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ ПРО ТОЛЕРАНТНІСТЬ

Мета: підвищити рівень обізнаності молодших школярів з питань толерантності та моральності; пояснити, що всі люди різні, що відмінності роблять їх унікальними і цікавими для інших; виховувати толерантне і позитивне ставлення до людей, які мають проблеми зі здоров’ям.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Розкажіть про свої обов’язки в сім’ї. Чи завжди ви їх виконуєте? Хто вам допомагає?

– Чим ваші обов’язки відрізняються від обов’язків батьків? дідуся? бабусі? Які обов’язки

у вас спільні?

Робота в парах

– Складіть розповідь за малюнком “Допомога в сім’ї” (с. 58).

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, що таке толерантність.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Мозковий штурм “Толерантність – це…”

Толерантність (від лат. tolerantia) – терпіння, прийняття іншої людини такою, якою вона є, зі всіма її достоїнствами і недоліками.

2. Робота за підручником (с. 59-60)

– Доведіть, що всі люди різні. Чим вони відрізняються?

– Що таке толерантність?

– Розгляньте малюнки на с. 59 унизу. Як слід ставитися

до людей, які мають проблеми зі здоров’ям?

– Сформулюйте “золоте правило” спілкування.

– Що потрібно робити, щоб виховати в собі толерантність?

– Коли відзначають Міжнародний день толерантності?

3. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Читання казки “Чия їжа смачніша”

ЧИЯ ЇЖА СМАЧНІША

Жили в лісі різні звірі. Якось зібралися вони на березі Нілу і засперечалися, чия їжа найсмачніша.

– Найсмачніше у світі – це м’ясо,- сказав Лев.

– Ні, соковите листя,- не погодився Жираф.

– Найсмачніші – банани! – встряла Мавпа.

– Найкраща їжа – зелена трава,- сказав Віл.

І так вони довго сперечалися, мало не побилися!

– Як ви вважаєте, хто з них має рацію?

– Чи існує у світі їжа, що смакує всім?

– Як можна уникнути суперечок?

2. Робота в групах

– На нашій планеті живуть люди різних національностей. Кожна нація має свою мову, звичаї, національні страви. Щоб уникнути конфліктів між народами, потрібно поважати ці відмінності, бути толерантним.

Толерантність означає вміння поважати і приймати різноманіття культур, здатність сприймати думки, поведінку і спосіб життя інших людей.

– Чи доводилося вам подорожувати світом, бувати в інших країнах? Розкажіть про це. Що вас найбільше здивувало?

– Чи знайомі ви з дітьми, які приїхали з інших країн? Чим вони схожі на вас і чим відрізняються?

– Улаштуйте свято народів світу. Об’єднайтесь у групи та оберіть країни, про які будете розповідати. Підготуйте повідомлення про обрані вами народи (їх одяг, страви, традиції).

Запам’ятайте! Бути толерантним – означає поважати відмінності, які існують між людьми.

3. Фронтальна бесіда

– Ми часто хочемо бути такими ж, як усі. Але не менш важливо почуватися особливим і неповторним.

По черзі назвіть те, що відрізняє вас від однокласників. Це може бути зовнішня ознака чи якесь особливе вміння.

– Як ви розумієте слова французького письменника Антуана де Сент Екзюпері: “Якщо я чимось не схожий на тебе, я цим зовсім не ображаю тебе, а навпаки – обдаровую”?

– Виріжте листочки з кольорового паперу. Напишіть на них ознаки толе рантності й прикріпіть їх на дереві толерантності.

Запам’ятайте! Бути толерантним – означає звертати увагу на те, що зближує, а не роз’єднує людей.

4. Практична робота

– Прочитайте оповідання Василя Сухомлинського “Горбатенька дівчинка” (додаток).

ГОРБАТЕНЬКА ДІВЧИНКА

Клас розв’язував задачу. Учні схилилися над зошитами. Коли це у двері хтось тихо постукав.

– Відчини двері й подивись, хто там стукає,- сказав учитель.

Чорноокий хлопчик, що сидів за першою партою, швидко відчинив двері.

До класу зайшов директор школи з маленькою дівчинкою. Тридцять п’ять пар очей впилися у незнайому дівчинку. Вона була горбатенька.

Учитель затамував подих і повернувся до класу. Він дивився у вічі пустотливих школярів і мовчки благав: хай не побачить дівчинка у ваших очах ані подиву, ані насмішки.

У їхніх очах була тільки цікавість. Вони дивилися на незнайому дівчинку й лагідно всміхалися.

Учитель полегшено перевів дух.

– Цю дівчинку звуть Оля,- сказав директор.- Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй місцем на першій парті? Бачите, яка вона маленька?

Усі шість хлопчиків і дівчаток, що сиділи за передніми партами, піднесли руки:

– Я…

Учитель був тепер спокійний: клас витримав іспит.

В. Сухомлинський

Обговоріть:

– Чим незнайомка відрізнялася від дітей?

– Як почувається людина, коли потрапляє туди, де вона “не така, як усі”?

– Що ми можемо зробити для такої людини?

5. Робота в парах

– Обговоріть, у яких випадках, на вашу думку, не можна бути толерантними.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Бесіда

– Які проблеми виникають у людей з фізичними обмеженнями?

– Наведіть приклади спілкування з такими людьми.

– З якими труднощами вони щодня стикаються?

– Що таке толерантність?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


ЩО ТАКЕ ТОЛЕРАНТНІСТЬ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ОБГОВОРЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ ПРО ТОЛЕРАНТНІСТЬ - Плани-конспекти уроків по валеології


ЩО ТАКЕ ТОЛЕРАНТНІСТЬ. ПРАКТИЧНА РОБОТА. ОБГОВОРЕННЯ ЛІТЕРАТУРНИХ ДЖЕРЕЛ ПРО ТОЛЕРАНТНІСТЬ