Мета: розширити уявлення учнів про ознаки несправності обігрівальних приладів, про попереджувальні знаки; навчати вимикати несправні електроприлади; спонукати учнів до виконання правил користування обігрівальними приладами; виховувати відповідальність.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
– Яких правил пожежної безпеки слід дотримувати вдома, у школі, на вулиці?
– Чим можна загасити невеликий вогонь?
– Як потрібно діяти у разі пожежі?
– За яким номером телефону слід викликати
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про ознаки несправності обігрівальних приладів і про попереджувальні знаки.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 81-86)
– Про яку причину виникнення пожеж ви прочитали?
– Розгляньте фотографії на с. 81. Назвіть найбільш поширені серед них електричні обігрівальні прилади.
– Розгляньте фотографії на с. 82-83. Назвіть правила користування обігрівальними приладами.
– Про що ви дізналися із журналу “Пожежна безпека”?
Запам’ятайте!
2. Розповідь учителя
– Як запобігти ураженню електричним струмом?
Аварії в електромережах дуже небезпечні. Якщо людина торкнеться оголеного електричного дроту чи несправної розетки, її вдарить струмом. Вона може втратити свідомість, отримати опіки і навіть загинути. Тому там, де є небезпека ураження струмом, розміщують спеціальні таблички і знаки.
Пам’ятайте, що вода і електрика несумісні. Тому не можна брати електричний прилад мокрими руками або коли на вас мокрий одяг. Якщо увімкнений у розетку електроприлад упав у воду, не торкайтеся води!
– Чому не можна торкатися оголених та обірваних дротів?
– Чому не можна вимикати з розетки електроприлад, тягнучи за шнур?
Запам’ятайте! Вода й електрика несумісні. Не торкайтеся електроприладів мокрими руками!
3. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Продовження роботи за підручником (с. 84-86)
1) Робота над загадками.
Пожежна машина. Вогнегасник.
2) Розгадування ребусів.
Обігрівач, пожежа, полум’я.
3) Читання статті “Попереджувальні знаки”.
– Яку форму мають спеціальні попереджувальні знаки?
– Який знак ви бачите на с. 85? Де зображують знак “Легкозаймисті матеріали”?
– Доведіть, що легкозаймисті речовини дуже небезпечні.
– Що потрібно робити, щоб легкозаймисті речовини не стали причиною пожежі?
– Чому легкозаймисті матеріали не можна гасити водою?
– Чим потрібно накривати вогнище пожежі?
– Який знак можна побачити в місцях, у яких може вразити електричний струм?
– Де він установлюється?
– Розгляньте фотографії на с. 86. Які інші попереджувальні знаки ви знаєте?
– Де зображують знак “Вибухонебезпечні речовини”? (їх зображено на предметах, які можуть вибухнути, а також на дверях та стінах приміщень, у яких зберігаються вибухонебезпечні речовини.)
– Де встановлюється знак “Отруйні речовини”?
2. Практична робота
– Разом із дорослими розгляньте кілька упаковок з аерозолями. Знайдіть на них застережні знаки і написи.
– Розгляньте кілька електричних приладів. Знайдіть на них застережні знаки.
3. Цікаво знати!
– Перша центральна опалювальна система з’явилася ще у Стародавньому Римі, коли тепле повітря з розташованої під землею печі опалювало весь дім.
У середині XIX ст. були винайдені котли, що опалювалися вугіллям чи дровами і нагрівали батареї опалювання.
У деяких сучасних будинках у стінах кімнат прокладені повітряпроводи, якими подається гаряче повітря. Повітря нагрівається газом чи електрикою.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда
– Які правила користування обігрівальними приладами ви запам’ятали?
– Що означають знаки “Легкозаймисті матеріали”, “Небезпечна електрична напруга”, “Вибухонебезпечні речовини” та “Отруйні речовини”? Де їх можна побачити?