Мета: ознайомити учнів з правилами поведінки під час грози в лісі, в степу; навчати уникати зустрічі з дикими тваринами; розповісти, як діяти, якщо загубився чи заблукав; розвивати навички правильної поведінки; виховувати впевненість та силу волі.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
Фронтальне опитування
– Який одяг і взуття слід обирати для прогулянок?
– Розкажіть, як ви одягаєтеся на прогулянку на природу влітку, взимку.
– У які ігри на природі ви любите грати?
– Ви вже знаєте,
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся, як діяти під час грози в лісі, в степу, а також,- у випадках, якщо загубився, заблукав у лісі, горах, степу.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 115-119)
– Розгляньте фотографію на с. 115. Чому не можна вирушати на природу самому, без дорослих – батьків, учителів?
– Розгляньте малюнок на с. 116.
– Що слід робити, якщо ви загубили-таки дорогу, відстали від дорослих?
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Розповідь учителя
– Що може трапитися на відпочинку
Прогулянку на природі можуть зіпсувати погана погода, зустріч зі зловмисниками чи дикими звірами, інші несподіванки. Небезпечна ситуація може статися будь з ким і будь-якої миті. Тому дітям вашого віку не можна ходити далеко без дорослих.
– Пригадайте свій найменш удалий відпочинок на природі. Розкажіть, що його зіпсувало.
– Назвіть неприємності, які підстерігають на відпочинку.
– Які ще небезпечні ситуації можуть трапитися?
2. Руханка
– Утворіть коло, оберіть ведучого і пограйте в гру “Безпечно – небезпечно” . Ведучий називає певну дію (користуватися мобільним телефоном, ховатися у низинці…) та запитує будь-кого, чи безпечно це робити під час грози. Той, хто припустився помилки, стає ведучим.
Запам’ятайте! Блискавка влучає у найвищу точку на місцевості.
3. Продовження роботи за підручником (с б)
– Розгляньте малюнки на с. 118-119. Як поводитися, якщо гроза застала тебе в лісі?
– Як поводитися, якщо гроза застала тебе на відкритій місцевості, наприклад, у степу?
– Як поводитися, якщо гроза застала тебе у горах?
– Чого не можна робити під час грози?
– Яких диких тварин можна зустріти у лісі?
– Розгляньте малюнки на с. 120. Як поводитися, якщо натрапив на дику тварину?
4. Робота над загадками
– Навпіл небо розтинає,
У цей час іде гроза.
Діток гуркотом лякає.
Жалить землю, як оса. (Гроза)
– Я страшенний боягуз,
Всіх на світі я боюсь.
В полі, в лісі навкруги –
Скрізь у мене вороги. (Заєць)
– Ходить хмуро між дубами,
Хижо клацає зубами.
Весь, як є,- жорстока лють,
Очі так її і ллють.
Зачаївся ось, примовк.
Грізний звір цей, звісно,… (вовк).
5. Гра “Так чи ні?”
– Збираючись на прогулянку до лісу, із собою потрібно взяти ліхтарик, аптечку, сірники, воду, їжу. (Так)
– 3 продуктів треба взяти консервовані овочі, варення у скляних банках. (Ні)
– Зустрічей з хижими звірами краще уникати. (Так)
– Під час грози краще захиститися парасолькою. (Ні)
– Хороша схованка під час грози – високе дерево. (Ні)
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Гра “Інтерв’ю”
– Що робитимеш, коли заблукаєш у лісі, горах чи степу?
– Чого не робитимеш?
– Які поради запам’ятав?
– Що було новим і незвичним?
– Розкажи, як слід поводитися під час грози. Чого робити не можна?
– Як не натрапити на диких тварин?
– Що треба робити, натрапивши на дику тварину?