Організація транспортних подорожей і перевезень туристів
Розділ 1. МІСЦЕ ТРАНСПОРТУ В ІНФРАСТРУКТУРІ ТУРИЗМУ
1.3. Туристичний транспорт – визначення і змістовна характеристика
Перевезення туристів можуть здійснюватись різними способами:
1. Власними транспортними засобами туристів.
2. Пасажирським транспортом загального користування.
3. Спеціалізованим туристичним транспортом.
У першому випадку суб’єктом і об’єктом транспортної послуги є сам турист, він же бере на себе турботу про організацію своєї поїздки.
Перший теоретичний досвід відділення туристичного транспорту від пасажирського належить швейцарському професорові Walter Hunzicher. Його ідея отримала подальший розвиток у дослідженнях професора Claud Kaspar, який вдосконалив схему W. Hunzicher. На рисунку 1.1 у схематичному вигляді наведена логіка міркувань зазначених вчених, щодо виокремлення туристичного транспорту у відособлений і специфічний вид транспорту.
Рис. 1.1. Взаємодія між туризмом і пасажирським транспортом
Вірне і точне визначення поняття “туристичний транспорт” утруднюється перш за все тим, що пасажирський транспорт загального користування одночасно здійснює перевезення як туристів, так і звичайних пасажирів. Крім того, люди як об’єкти пасажирських перевезень формально не підлягають будь-якому розмежуванню – і турист, і звичайний пасажир споживають однакові транспортні послуги. Різниця є тільки в мотиві споживання, що найчастіше залишається непомітним, тому що не має зовнішнього прояву. Він стосується лише об’єкта перевезення, тобто певної людини, а для суб’єкта транспортної діяльності мотив поїздки не має істотного значення.
Однак, незважаючи на достатньо складний зміст, поняття “туристичний транспорт” можна визначити як: спеціалізований і самостійно відокремлений вид пасажирського транспорту, призначений тільки для обслуговування туристів при їх подорожах або перебуванні поза місцем постійного місця проживання. У змістовні рамки туристичного транспорту можна включати: підприємства спеціалізованого туристичного автотранспорту; чартерні авіакомпанії; туристичні фірми, що мають власний транспорт.