ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ

Мета: ознайомити учнів з поняттям “творчі здібності”; навчати творчо мислити, використовувати уяву і фантазію для залучення однолітків до здорового способу життя; виховувати організованість, творчу ініціативність.

Хід уроку

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

– Для чого потрібно відпочивати?

– Розкажіть про свій улюблений відпочинок.

– Назвіть ознаки втоми і перевтоми.

– Пригадайте, за яких видів діяльності ви швидше втомлюєтеся. Як знімаєте втому?

– Чи робите ви перерви,

виконуючи домашнє завдання? Покажіть, які вправи ви виконуєте під час перепочинку.

– Вивчіть вправи для релаксації. Навчіться їх виконувати.

– Які риси характеру позитивно впливають на здоров’я?

– З характером пов’язані і здібності людини. Рівень здібностей, наприклад, певною мірою залежить від уміння наполегливо долати труднощі, не падати духом під впливом невдач, працювати організаційно, виявляти ініціативу.

Творча гра “Найкраще я вмію…”

Учитель пояснює правила: діти перекидатимуть м’ячика одне одному. Той, хто триматиме в руках м’ячик, має розказати про

те, що він найкраще вміє робити. А всі решта мають це запам’ятати. Кожен має починати з фрази “Найкраще я вмію…” (розв’язувати приклади з математики, співати, танцювати, прибирати в кімнаті, вчити вірші, малювати, грати у футбол тощо), а закінчувати свою фразу словами “…Ось, який я молодець”. Учитель починає гру з себе.

III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про творчі здібності і про те, як їх розвивати.

IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота за підручником (с. 134-137)

– Розгляньте малюнки на с. 134. Доведіть: усе, що створила людина, є результатом її творчої діяльності.

– Розгляньте портрети видатних людей. Що ви про них дізналися?

– Чому виявлені здібності потребують постійного розвитку й удосконалення?

– Чи можна розвивати творчі здібності? Доведіть свою думку.

– Що для цього потрібно робити?

– Що дають розвинені творчі здібності?

2. Фізкультхвилинка

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1. Гра “На щастя – на жаль…”

Утворіть коло і пограйте в гру “На щастя – на жаль…”. Один із вас починає придумувати історію. Наприклад: “На жаль, я вчора загубив мобільний телефон”. Той, хто сидить поруч, продовжує розповідь словами: “Але, на щастя, це був мій старий телефон”. Третій продовжує: “Але, на жаль,…” – і так далі по колу.

Запам’ятайте! Заняття творчістю дарують радість, задоволення, поліпшують настрій і зміцнюють здоров’я.

2. Робота в групах

– Страх – корисне почуття, адже він застерігає нас від небезпек. Але якщо страх породжений уявними загрозами, це пригнічує і завдає шкоди здоров’ю.

Щоб навчитися розрізняти вигадані і реальні страхи, об’єднайтесь у дві групи (хлопчики і дівчатка) та виконайте таке завдання.

– Намалюйте дитину вашої статі, яка всього боїться.

– Придумайте їй/йому ім’я і запишіть або намалюйте те, чого вона/він боїться (привидів, темряви, поганих оцінок, хуліганів, автомобілів, фільмів жахів, страшних історій…).

– Поміркуйте, що з написаного вами є фантазією, а що – реальністю. Напишіть “Ф” біля фантазій і “Р” – біля реальності.

– По черзі розкажіть у класі про своїх персонажів.

– Чого, на вашу думку, справді треба остерігатися дітям, а чого – ні? Поясніть чому.

Запам’ятайте! Необхідно вміти відрізняти уявні загрози від реальних.

3. Робота над прислів’ями та приказками (додаток)

– Творчі здібності народу втілились у народних піснях, легендах, казках, байках, а також у влучних висловах – прислів’ях і приказках.

Прочитайте прислів’я та приказки про здоров’я. Як ви вважаєте, що вони означають? Які ще прислів’я та приказки на цю тему ви знаєте?

– У здоровому тілі – здоровий дух.

– Весела думка – половина здоров’я.

– Чиста вода – для хвороби біда.

– Здоров’я не купиш ні за які гроші.

– Бережи одяг, поки новий, а здоров’я – поки молодий.

– Коли б голова здорова, то будуть воли та й корова.

– Здоров’я маємо – не дбаємо, а згубивши – плачемо.

– Здоровому – пір’я, а хворому – каміння.

– Поглянь на вигляд – і про здоров’я не питай.

– У кого болять кості, той не бажає в гості.

– Здоровий злидар щасливіший від хворого багача.

– Люди часто хворіють, бо берегтися не вміють.

– Гроші загубив – небагато загубив, час загубив – багато загубив, а здоров’я загубив – все загубив.

4. Продовження роботи за підручником (с. 137-139)

1) Робота над загадками.

2) Складання незвичайних загадок про мило, зубну щітку, зубну пасту або інші засоби гігієни.

3) Творчі ігри “Буває – не буває”, “Складаємо казку разом”, “Казка “Чарівний ліс”.

4) Практична робота.

– Підготуйте спільний проект “Здоровим бути модно!”.

Спочатку об’єднайтеся у групи. Визначте, хто яке завдання готує.

1-ша група складає казку про здоровий спосіб життя (наприклад, “Як Бруднулько і Чистюлька помирилися”).

Жили собі Бруднулько і Чистюлька. Бруднулько завжди ходив неохайний, у брудному одязі. А Чистюлька була зразком чистоти й охайності. Одного разу Чистюлька сказала Бруднулькові, що їй набридло…

– Закінчіть казку “Як Бруднулько і Чистюлька помирилися”.

2-га група готує малюнки, фотографії, плакати про здоровий спосіб життя.

3-тя група готує виступ – прислів’я, приказки, загадки, вірші, пісні про здоров’я тощо.

Потім разом проведіть презентацію своєї творчості.

5) Виконання завдань “Перевір себе” (с. 139).

6) Читання “Корисних порад” (с. 140).

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

– Для чого потрібно розвивати творчі здібності?

– Як ви вважаєте, які творчі здібності вам слід розвивати?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 3,50 out of 5)


ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ - Плани-конспекти уроків по валеології


ТВОРЧІ ЗДІБНОСТІ