УРЗМ 2. Робота з деформованим текстом

Тема: УРЗМ 2. Робота з деформованим текстом

Мета: вдосконалювати навички грамотного, логічного і послідовного формулювання думок та поєднувати їх у зв’язному викладі; розвивати вміння точно добирати слова і речення, активізувати і поповнювати словниковий запас, вчити аргументовано виправляти помилки у мовленні; виховувати відповідальність за власне здоров’я.

Тип уроку: розвиток зв’язного мовлення.

Обладнання: підручник, зошит.

Перебіг уроку

І. Організаційний момент

Холодно в полі, в саду, на городі,

Осінь

мандрує по нашій господі.

Тепло і затишно в класі у нас,

Доброго дня, я вітаю всіх вас.

II. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

– Щоб наш урок пройшов цікаво, починаємо плідно працювати.

– Згадайте, всі предмети, які нас оточують, ми називаємо чим? (Словами)

– З чого складаються слова? (З букв)

Колективне читання вірша

Буква до букви – слово вродилось,

Заусміхалось, заколосилось.

Сонце зраділо слову, як брату,

Слово – це щастя, слово – це свято.

– Слова пов’язуються в речення. А речення, пов’язані за змістом, утворюють

текст. Сьогодні на уроці розвитку зв’язного мовлення ви спробуєте попрацювати редакторами і будете редагувати тексти, виправляти помилки у мовленні.

ІІІ. РОБОТА НАД ТЕМОЮ УРОКУ

1. Вступне слово вчителя

– Сьогодні ми будемо створювати журнал, головною темою якого буде розказати про дотримання правил здорового способу життя. У журналі буде 4 рубрики. Рубрика – це розділ журналу певної тематики.

2. Ознайомлення з назвами рубрик

– Корисні поради від дідуся Панаса.

– Поштова скринька.

– Сторінка лікаря Пілюлькіна.

– Галерея здоров’я.

3. Робота в парах

– Попрацюємо над матеріалом до першої рубрики.

– Складіть речення зі слів – і дізнаєтеся корисні поради від дідуся Панаса.

Руках здоров’я Твоє в твоїх,

Щастя здоров’я Без немає,

За багатство Здоров’я дорожче,

За Здоров’я не купиш гроші

Перевірка виконаної роботи.

4. Вправа “Мікрофон”

– Закінчіть речення; “Щоб бути здоровим, я…”.

5. Робота в групах

– Перейдемо до наступної рубрики “Поштова скринька”.

– Відредагуйте листи, що надійшли до редакції. Знайдіть недоліки у текстах.

Завдання для 1 – ї групи

– Удоскональте текст, замінивши слова, що повторюються.

Перебування на свіжому повітрі має велике значення для мого здоров’я. Повітря сприяє зміцненню мого організму. Повітря підвищує опір інфекціям та застудам.

Завдання для 2-ї групи

– Відредагуйте речення і там, де потрібно, утворіть з двох речень одне.

Я люблю свій дім. Мені тут добре і затишно. Удома я почуваюся безпечно. Я пам’ятаю, що треба бути обережним з вогнем, гарячою водою та гострими предметами.

Завдання для 3-ї групи

– Уставте пропущені слова та утворіть зв’язну розповідь.

Я прокидаюся о………ранку. І з………..починаю свій день, як спортсмени. Фізична зарядка – заряд… на весь день. А з щоденної бадьорості… моє здоров’я.

6. Презентація робіт у групах (виступи учнів)

Словесне оцінювання.

7. Фізкультхвилинка

IV. САМОСТІЙНА РОБОТА

– Наступна рубрика – “Сторінка лікаря Пілюлькіна”.

– Прочитайте тексти. Які недоліки ви помітили в тексті? (Порушена послідовність висловлювань. Абзаци не пов’язані між собою.)

– Чи можна це виправити? Яким чином?

– Чого ще не має замітка? (Заголовка)

– Удоскональте текст. Запишіть у зошити. Доберіть заголовок.

Ті, хто палять, завдають шкоди собі й оточуючим, які змушені дихати прокуреним повітрям.

У тютюновому димі є 30 отруйних речовин, найшкідливіша з яких – нікотин. Він вражає мозок, серце, легені, шлунок. Сприяє захворюванню людини на рак.

Шкодить здоров’ю тютюновий дим.

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ ЗНАНЬ

– Які рубрики ми розглянули на уроці?

– У “Галереї здоров’я” ми розмістимо ваші малюнки і фотографії – факти вашого особистого життя, які свідчать про те, як ви дотримуєте здорового способу життя. Це буде вашим домашнім завданням.

Міркування

– Чи все ми виконали для того, щоб оформити наш журнал? (Немає заголовка.)

– Оберіть заголовок серед запропонованих на дошці.

– “Нехворійко”

– “Рум’яні щічки”

– “Планета Здоров’я”

VI. ПІДСУМОК УРОКУ

– Над чим ми працювали на уроці?

– Вам сподобалося працювати редакторами?

– На вашу думку, це легка чи складна праця?


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


УРЗМ 2. Робота з деформованим текстом - Плани-конспекти уроків по українській мові


УРЗМ 2. Робота з деформованим текстом