Тема 3
НАЙВАЖЛИВІШІ ОРГАНІЧНІ СПОЛУКИ
Урок 42
Тема уроку. Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні, взаємозв’язок між вуглеводнями
Цілі уроку: узагальнити й систематизувати знання учнів про ненасичені вуглеводні, їх хімічні властивості, застосування; показати взаємозв’язок між вуглеводнями.
Тип уроку: узагальнення й систематизації знань.
Форми роботи: групова робота.
Обладнання: картки-завдання.
ХІД УРОКУ
I. Організація класу
II. Перевірка домашнього завдання. Актуалізація
Заслуховування повідомлень учнів про використання полімерів, екологічні проблеми утилізації виробів з полімерних матеріалів.
III. Узагальнення й систематизація знань про вуглеводні
Для організації роботи на уроці учні об’єднуються в шість малих груп, причому кожні дві групи одержують однакові завдання з метою взаємоперевірки та взаємокоригування відповідей.
Завдання 1. Напишіть рівняння реакцій, з допомогою яких можна здійснити перетворення:
Завдання 2. Для запропонованої речовини напишіть структурну
А) 2-метил-2-пентен;
Б) 3-метил-1-гексен;
В) 3,3-диметил-1-пентен.
Завдання 3. Розв’яжіть задачі.
А) Обчисліть об’єм кисню, що потрібен для спалювання суміші 5 л етину й 6 л пропану (н. у.).
Б) Обчисліть об’єм вуглекислого газу, що виділиться в результаті спалювання суміші 4 л етену і 3 л метану (н. у.).
В) Обчисліть об’єм водню, що приєднається до суміші 3 л етену й 5 л етину (н. у.).
Завдання 4. Напишіть реакцію полімеризації:
А) вінілхлориду C2H3Cl;
Б) тетрафлуоретену C2F4;
В) пропену C3H6.
Виконані в групах завдання обговорюються в класі, за необхідності розглядаються біля дошки.
IV. Підбиття підсумків уроку
Підбиття підсумків роботи груп, оцінювання роботи учнів на уроці.
V. Домашнє завдання
Підготуватися до тематичного оцінювання з теми “Вуглеводні”.