Мета: навчати учнів розпізнавати ознаки втоми і перевтоми, виконувати вправи для релаксації, відпочивати і займатися улюбленими справами; виховувати допитливість.
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
II. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ
1. Фронтальне опитування
– Як ви вважаєте, чому людям потрібно вчитися?
– Назвіть умови успішного навчання. Чи вдається вам їх виконувати?
– Чи все ви робите для того, щоб ваше навчання було успішним?
2. Робота в групах
– Уявіть, що ви заблукали в лісі і раптом побачили три дороги.
– Праворуч підеш – багатство знайдеш, а здоров’я втратиш.
– Ліворуч підеш – половину багатства знайдеш, а половину здоров’я втратиш.
– Прямо підеш – нічого не знайдеш, а здоров’я збережеш.
Висновок. Найкраще піти третьою дорогою, оскільки здоров’я – головне багатство людини.
III. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ
– Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся про вправи для релаксації і зняття втоми.
IV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
1. Робота за підручником (с. 129-130)
– Доведіть, що людина повинна відпочивати.
– Яким може бути відпочинок?
–
– Розгляньте малюнок на с. 129. Яким чином організовано відпочинок у школі?
– Розгляньте малюнки на с. 130. Поясніть, як і коли слід виконувати домашні завдання.
– Назвіть ознаки втоми.
Ознаки втоми:
– слабкість;
– сонливість;
– зниження працездатності;
– порушення пам’яті, уваги.
– Назвіть ознаки перевтоми.
Ознаки перевтоми:
– бліде обличчя;
– почервоніння очей;
– втрата апетиту;
– порушення сну;
– плаксивість;
– дратівливість;
– головний біль;
– часті застуди.
– Коли настає перевтома?
– До чого може призвести перевтома?
Запам’ятайте! Втомилися – відпочиньте! Перевтома небезпечна для здоров’я.
2. Фізкультхвилинка
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ
1. Вправа “Мікрофон”
– Пригадайте свої улюблені види відпочинку.
– По черзі продовжіть фразу: ” Коли я втомлений, я люблю…”.
2. Гра “Пінг-понг”
– Відпочинок – важлива складова здорового способу життя. Який спосіб відпочинку найкращий? Це залежить від того, від чого саме ти втомився. Якщо довго грав у футбол, треба дати відпочинок м’язам. А якщо навчався, виконував домашні завдання, то найкращий відпочинок для тебе – рухливі ігри на свіжому повітрі.
Пограйте в гру “Пінг-понг”. Для цього об’єднайтесь у групи “Пасивний відпочинок” і “Активний відпочинок”. За 3 хв напишіть якнайбільше способів пасивного і активного відпочинку. Потім представники команд мають по черзі називати види активного і пасивного відпочинку. Виграє команда, яка закінчить останньою.
Запам’ятайте! Найкращий відпочинок – це зміна виду діяльності.
3. Продовження роботи за підручником (с. 131-133)
1) Практична робота.
– У кожного з вас з-поміж багатьох видів відпочинку є улюблені. Дуже важливо щодня приділяти увагу тому, що приносить радість і задоволення.
– Із білих аркушів паперу виріжте хмаринки. Напишіть на хмаринках те, що приносить вам радість. Створіть колаж “Що дарує мені радість” із ваших малюнків.
– Після напруженого навчального року необхідно добре відпочити і відновити сили. По черзі розкажіть про ваші плани на літо, про те, як ви збираєтеся відпочивати.
2) Вправи на релаксацію.
– Життя сучасної людини насичене різними подіями. Це призводить до фізичного і психологічного напруження. Прийоми, що допомагають нам фізично і психологічно розслабитися та відпочити, називають вправами на релаксацію. їх бажано виконувати на свіжому повітрі або в добре провітреному приміщенні.
– Розгляньте фотографії на с. 131.
– Виконайте вправи на релаксацію і дихальні вправи (с. 132-133).
Запам’ятайте! Вправи на релаксацію допомагають зняти фізичне і психологічне напруження.
3) Робота в групах.
– Обговоріть, чому потрібно дотримувати режиму дня.
VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ
Бесіда
Назвіть ознаки втоми і перевтоми.
– Як попередити перевтому?
– Якими є ваші улюблені способи відпочинку?
– Якими є ваші улюблені способи релаксації?