Великі винахідники. Великі винаходи

Мета. Познайомити учнів з життям та досягненнями великих людей.

Обладнання. Малюнки та pdf-файли з теми, картки для роботи в групах.

Зміст уроку

I. Організація класу.

Пролунав дзвінок веселий,

Всіх покликав на урок.

Щезли втома, лінь,

Розмови, починається урок.

II. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Актуалізація опорних знань.

– Назвіть п’ять речей, без яких ви не уявляєте свого життя.

Ми з вами говорили про життя наших пращурів. Чи відрізняються умови, в яких вони жили,

від умов, в яких живете ви?

Протягом тисячоліть людина розвивалася, розумнішала, крок за кроком удосконалювала своє життя.

– Створіть асоціативний кущ “Винахід”.

 Великі винахідники. Великі винаходи

2. Оголошення теми і мети уроку.

– По небу рухається Сонце, Місяць і планети, обертається навколо своєї осі Земля… Течуть ріки і біжать гнані вітром хмари… З часу появи на Землі людина мріяла покращити свій побут і полегшити працю. Так упродовж всієї історії людства руками і розумом людей було створено велику кількість різних речей, без яких ми не уявляємо тепер свого життя. Люди навчилися

використовувати рух води й вітру, побудувавши водяні й вітряні млини. Тому не дивно, шо вчені та інженери постійно працюють над тим, щоб полегшити життя людей.

3. Розповідь учителя.

– Процес створення нового є безперервним і супроводжував людину завжди упродовж усієї історії розвитку суспільства. І сьогодні, з впевненістю можна стверджувати, що практично всі речі, які вас оточують, – ручка для письма, мобільний телефон, сорочка, сукня, гудзики, скло та багато іншого – це результат діяльності людського розуму. Це – винаходи.

– Винахідник – це людина, яка вигадує, створює в процесі творчої роботи нове, невідоме раніше. Якщо уважно поглянути, то будь-який винахід запозичений нами з природи. Майбутні конструктори літаків вивчали механізм польоту птаха, а майбутні конструктори ракетних систем придивлялися до способу пересування кальмарів. Одні винаходи дозволили людям робити те, що було раніше неможливим, інші – підвищити ефективність праці. Такі винаходи, як телефон і телебачення, вплинули на спосіб життя людини. Були і не менш важливі винаходи. Наприклад, поява кінської збруї вплинула на хід історії – люди змогли вирушати в тривалі поїздки на конях і перевозити з їх допомогою вантажі. Багато винаходів створювали й удосконалювали протягом декількох століть, тому назвати точну дату їх створення складно. Так, історія створення фортепіано налічує понад дві тисячі років. Фахівці підрахували, що в конструкції фортепіано використано понад дві тисячі різних винаходів і відкриттів різних епох.

4. Робота з підручником (с. 28). Читання статті.

– Про які винаходи ви дізналися?

– Які з них стали ключовими в історії людства?

5. Робота з pdf-файлом.

6. Вправа “Мікрофон”.

– Кого можна назвати великими винахідниками? Чому?

7. Читання статті “Китайці – великі винахідники” (с. 31).

8. Фізкультхвилинка.

IV. Закріплення вивченого.

1. Вправа “Мікрофон”.

– Якби я був(ла) винахідником, то… .

2. Робота в зошиті.

3. Читання казки “Дельтаплан” (с. 32).

– Про який винахід йдеться у казці?

– Чому Сміливець першого разу так і не злетів?

– Яку пораду дав дракон пізнайкам?

– Що допомогло Сміливцю злетіти на дельтаплані?

V. Підсумок уроку.

VI. Домашнє завдання.

– Дізнайтесь історію винаходу електричної лампочки. Підготуйте розповідь про те, яким чином цей винахід змінив життя людей.


1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5,00 out of 5)


Великі винахідники. Великі винаходи - Плани-конспекти уроків по соціології


Великі винахідники. Великі винаходи